Особливості академічної мотивації у студентів з різним рівнем метакогнітивної включеності в діяльність

Автор(и)

  • O. Zaitseva

DOI:

https://doi.org/10.33989/2226-4078.2018.1.163751

Ключові слова:

академічна мотивація, метакогнітивна включеність в діяльність, академічна саморегуляція, метакогнітивізм, когнітивні процеси

Анотація

У статті ставиться задача розглянути особливості академічної мотивації у студентів з різним рівнем метакогнітивної включеності в діяльність, зокрема представлено співвідношення між академічною мотивацією і метакогнітивною активністю. Отримані за допомогою опитувальника «Академічна саморегуляція» Р.М. Райана і Д.Р. Коннелла та методики діагностики метакогнітивної включеності в діяльність Г. Шроу і Р. Деннисона емпіричні данні довели наявність цього співвідношення. Незважаючи на те, що за метакогнітивними характеристиками середній і низький рівні відрізняються, за мотиваційними ознаками вони є приблизно однаковими. Студенти з високим рівнем метакогнітивної включеності в діяльність мають відмінні показники за мотиваційними ознаками.

Посилання

Karpov A. V., Skityaeva I. M. Psikhologiya metakognitivnykh protsessov lichnosti. M. : Institut psikhologii RAN, 2005. S. 148-250.

Leont'ev D. A. Avtonomiya i samodeterminatsiya v psikhologiimotivatsii: teoriya E. Desi i R. Raiana. Sovremennaya psikhologiya motivatsii / pod. red. D. A. Leont'eva. M. : Smysl, 2002. S. 103-121.

Poshekhonova Yu. V., Karpov A. V. Motivatsionnye i volevye osobennosti metapoznaniya studentov VUZa. Izvestiya DGPU. Psikhologo pedagogicheskie nauki. No. 4. 2014. S. 31-36.

Shart'e D., Loarer E. Obuchenie i perenos kognitivnykh i metakognitivnykh strategii. Kognitivnoe obuchenie: sovremennoe sostoyanie i perspektivy / pod red.: T. Galkinoi, E. Loarera. M., 1997. 202 s.

Yatsiuk M. V. Adaptatsiia opytuvalnyka akademichnoi samorehuliatsii R. M. Raiana i D. R. Konnella (Casual dimension scale IISQR-A). Praktychna psykholohiia ta sotsialna robota. 2008. No. 4. S. 45-47.

Dweck C. S. Self-theories: Their role in motivation, personality, and development. Philadelphia : Psychology Press, Taylor& Francis Group, 1999. P. 103-128.

Flavell J. H. Metacognitive Aspects of Problem Solving. The Nature of Intelligence / ed. by L. B. Resnick. N. Y. :Hillsdale, 1976. P. 57-88.

Weiner B. An Attributional Theory of Achievement Motivation and Emotion. Psychological Review. 1985. Vol. 92(4). P. 548-573.

##submission.downloads##

Як цитувати

Zaitseva, O. (2019). Особливості академічної мотивації у студентів з різним рівнем метакогнітивної включеності в діяльність. Психологія і особистість, (1), 75–84. https://doi.org/10.33989/2226-4078.2018.1.163751

Номер

Розділ

ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНІ ТА ПРИКЛАДНІ ДОСЛІДЖЕННЯ