Емпіричне дослідження емоційного ставлення студентів до навчальної діяльності
DOI:
https://doi.org/10.33989/2226-4078.2018.1.163748Ключові слова:
студент, навчальна діяльність, емоції, емоційне ставлення до навчальної діяльності, академічна мотивація, кольоровий тест ставлень, особистість, навчальна мотиваціяАнотація
У статті розглядаються результати емпіричного дослідження показників емоційного ставлення до навчання (ЕСН) у студентів залежно від рівня їх навчальної мотивації. Представлено гендерні відмінності ЕСН у студентів з різними рівнями навчальної мотивації. Процес навчання у вищій школі відіграє провідну роль у професійній підготовці студентів, становленні особистості майбутніх фахівців. Організація навчання у вищій школі орієнтована на «високу результативність», де ставиться акцент на розвиток і формування інтелектуальних та вольових якостей студентів. Значна інтенсивність розумової діяльності, підвищені вимоги, які пред’являють зміст, форми і методи вищої освіти до інтелектуальної діяльності студента, організації його діяльності, призводять до виникнення емоційної напруги особистості.Посилання
Artyukhova T. Yu. Trevozhnost' kak odin iz faktorov, prepyatstvuyushchikh adaptatsii lichnosti studenta. Mnogoaspektnost' adaptatsii naseleniya k izmenyayushchemusya miru : materialy mezhdunarodnoi nauchno-prakticheskoi konferentsii. Penza, 1999. S. 45-47.
Bazyma B. A. Tsvet i psikhika. Kh. :KhGAK, 2001. 172 s.
Bodrov V. A. Psikhologicheskii stress: razvitie i preodolenie. M. : PER SE, 2006. 528 s.
Bodalev A. A., Stolin V. V. Obshchaya psikhodiagnostika. M. : MGU, 2001. 440 s.
Vilyunas V. K. Psikhologiya emotsii. SPb. : Piter, 2008. 496 s.
Duek K. Gibkoe soznanie. Novyi vzglyad na psikhologiyu razvitiya vzroslykh i detei. M. : Mann, Ivanov i Ferber, 2013. 400 s.
Dusavitskii A. K. Razvitie lichnosti v uchebnoi deyatel'nosti. Kh., 2008. 216 s.
Kuznietsov M. A., Fomenko K. I., Kuznietsov O. I. Psykhichni stany u protsesi navchalno- piznavalnoi diialnosti. Kh. : KhNPU, 2015. 338 c.
Kuznietsov M. A., Babarykina I. V. Shkilni strakhy: Vydy, umovy proiavu ta shliakhy podolannia. Kh. : KhNPU, 2012. 227 s.
Lipina T. A. Pedagogicheskie usloviya formirovaniya pozitivnogo otnosheniya k obucheniyu studentov mladshikh kursov. Vestnik Chelyabinskogo gosudarstvennogo pedagogicheskogo universiteta. 2009. No. 6. S. 112-118.
Levitov N. D. O psikhicheskikh sostoyaniyakh cheloveka. M. : Prosveshchenie, 1964. 344 s.
Onipko A. A. Potrebnost' lichnosti v vysshem obrazovaniii osobennosti ikh realizatsii: dis. kand. sots. nauk. Ekaterenburg, 2013. 193 s.
Pyr'ev E. A. Emotsional'nye i intellektual'nye aspekty motivatsii cheloveka. Vestnik Kostromskogo gosudarstvennogo universiteta im. N. A. Nekrasova. Seriya: Psikhologiya. 2015. T. 2. No. 3. S. 48-51.
Prokhorov A. O. Psikhicheskie sostoyaniya i ikh proyavleniya v uchebnom protsesse. Kazan' : Izd-vo Kazansk. un-ta, 1991. 167 s.
Chebykin A. Ya. Emotsional'naya regulyatsiya uchebno- poznavatel'noi deyatel'nosti. Odessa, 1992. 168 s.
Chebykin O. Ya. Teoriia i metodyka emotsiinoi rehuliatsii navchalnoi diialnosti. Odesa : Astro-Prynt, 1999. 157 s.
Shapovalova V. S. Psykholohichni osoblyvosti strakhiv u navchalno-piznavalnii diialnosti studentiv : dys. kand. psykhol. nauk. Kharkiv, 2015. 29 s.