ПРОФЕСІЙНА САМОІДЕНТИЧНІСТЬ МАЙБУТНІХ ПСИХОЛОГІВ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • L. Peretiatko
  • M. Teslenko

DOI:

https://doi.org/10.33989/2226-4078.2022.2.265493

Ключові слова:

особливості професійної самоідентичності, розвиток мотиваційної сфери майбутніх професіоналів, умови становлення професійної самоідентичності, професійна готовність майбутнього психолога, навчально-професійна підготовка особистості

Анотація

У статті проаналізовано теоретичні та емпіричні підходи до вивчення психологічних передумов розвитку професійної самоідентичності. Теоретично досліджені особливості розвитку мотиваційної сфери майбутніх психологів як ключового компоненту професійної самоідентичності, психолого-педагогічні умови її становлення; засади вивчення самоідентичності у психологів.

Методологічно обґрунтуванні методичні засади та методики діагностики дослідження особливостей професійної само-
ідентичності майбутніх психологів та її чинників. Проаналізовані результати емпіричного дослідження, які характеризують особли-
вості професійної самоідентичності студентів-психологів на різних навчальних етапах професійного опанування

Посилання

Andrushko, Ya. S. (2013). Psykholohichni osoblyvosti stanovlennia profesiinoi identychnosti u protsesi profesionalizatsii osobystosti [Psychological features of the professional identity formation in the process of professionalization of the individual]. Naukovyi visnyk Lvivskoho derzhavnoho universytetu vnutrishnikh sprav. Ceriia psykholohichna [Scientific Bulletin of the Lviv State University of Internal Affairs. The psychological series], 1, 215-223 [in Ukrainian].

Fromm, Je. (2005). Zdorovoe obshhestvo [Healthy society]. Moskva: AST [in Russian].

Jerikson, Je. (2006). Identichnost': junost' i krizis [Identity: youth and crisis]. Moskva: Flinta [in Russian].

Kondrat'ev, M. Ju., & Il'in, V. A. (2007). Azbuka social'nogo psihologa-praktika [Alphabet of a social psychologist-practitioner]. Moskva: PER SJe [in Russian].

Mazur, L. I. (2012). Samoidentychnist osobystosti yak filosofsko-antropolohichna problema: Monohrafiia [Self-identity of the individual as a philosophical and anthropological problem: Monograph]. Lviv: Vyd-vo Lviv. Politekhniky [in Ukrainian].

Neary, S. (2014). Professional identity: What I call myself defines who I am. Career Matters, 2(3), 14-15.

Trandina, E. E. (2007). Professional'naja identichnost' kak vedushhij kriterij professional'nogo razvitija lichnosti [Professional identity as a leading criterion for the professional development of a person]. In Materialy ezhegodnyh smotrov-sessij aspirantov i molodyh uchenyh po otrasljam nauk. Psihologo-pedagogicheskie nauki [Materials of the annual reviews-sessions of graduate students and young scientists in the fields of science. Psychological and pedagogical sciences]. (p. 135-138). Vologda [in Russian].

Waterman, S. (1982). Identity development from adolescence to adulthood: Anextension of theory and a review. Developmental Psychology, 3(18), 341-358.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-10-06

Як цитувати

Peretiatko, L., & Teslenko, M. (2022). ПРОФЕСІЙНА САМОІДЕНТИЧНІСТЬ МАЙБУТНІХ ПСИХОЛОГІВ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ. Психологія і особистість, (2), 139–152. https://doi.org/10.33989/2226-4078.2022.2.265493

Номер

Розділ

ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНІ ТА ПРИКЛАДНІ ДОСЛІДЖЕННЯ