ПРОФЕСІЙНА САМОІДЕНТИЧНІСТЬ МАЙБУТНІХ ПСИХОЛОГІВ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.33989/2226-4078.2022.2.265493Ключові слова:
особливості професійної самоідентичності, розвиток мотиваційної сфери майбутніх професіоналів, умови становлення професійної самоідентичності, професійна готовність майбутнього психолога, навчально-професійна підготовка особистостіАнотація
У статті проаналізовано теоретичні та емпіричні підходи до вивчення психологічних передумов розвитку професійної самоідентичності. Теоретично досліджені особливості розвитку мотиваційної сфери майбутніх психологів як ключового компоненту професійної самоідентичності, психолого-педагогічні умови її становлення; засади вивчення самоідентичності у психологів.
Методологічно обґрунтуванні методичні засади та методики діагностики дослідження особливостей професійної само-
ідентичності майбутніх психологів та її чинників. Проаналізовані результати емпіричного дослідження, які характеризують особли-
вості професійної самоідентичності студентів-психологів на різних навчальних етапах професійного опанування
Посилання
Andrushko, Ya. S. (2013). Psykholohichni osoblyvosti stanovlennia profesiinoi identychnosti u protsesi profesionalizatsii osobystosti [Psychological features of the professional identity formation in the process of professionalization of the individual]. Naukovyi visnyk Lvivskoho derzhavnoho universytetu vnutrishnikh sprav. Ceriia psykholohichna [Scientific Bulletin of the Lviv State University of Internal Affairs. The psychological series], 1, 215-223 [in Ukrainian].
Fromm, Je. (2005). Zdorovoe obshhestvo [Healthy society]. Moskva: AST [in Russian].
Jerikson, Je. (2006). Identichnost': junost' i krizis [Identity: youth and crisis]. Moskva: Flinta [in Russian].
Kondrat'ev, M. Ju., & Il'in, V. A. (2007). Azbuka social'nogo psihologa-praktika [Alphabet of a social psychologist-practitioner]. Moskva: PER SJe [in Russian].
Mazur, L. I. (2012). Samoidentychnist osobystosti yak filosofsko-antropolohichna problema: Monohrafiia [Self-identity of the individual as a philosophical and anthropological problem: Monograph]. Lviv: Vyd-vo Lviv. Politekhniky [in Ukrainian].
Neary, S. (2014). Professional identity: What I call myself defines who I am. Career Matters, 2(3), 14-15.
Trandina, E. E. (2007). Professional'naja identichnost' kak vedushhij kriterij professional'nogo razvitija lichnosti [Professional identity as a leading criterion for the professional development of a person]. In Materialy ezhegodnyh smotrov-sessij aspirantov i molodyh uchenyh po otrasljam nauk. Psihologo-pedagogicheskie nauki [Materials of the annual reviews-sessions of graduate students and young scientists in the fields of science. Psychological and pedagogical sciences]. (p. 135-138). Vologda [in Russian].
Waterman, S. (1982). Identity development from adolescence to adulthood: Anextension of theory and a review. Developmental Psychology, 3(18), 341-358.