ПСИХОЛОГІЧНИЙ АНАЛІЗ ПІКОВИХ ПЕРЕЖИВАНЬ ЯК ЧИННИКА САМОАКТУАЛІЗАЦІЇ ОСОБИСТОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.33989/2226-4078.2020.2.211922Ключові слова:
самоактуалізація, ресурси самоактуалізації, роль емоційної сфери в процесі самоактуалізації, пікові переживання, пікові переживання як чинник самоактуалізації особистостіАнотація
Стаття привчена психологічному аналізу пікових переживань особистості як чинника її самоактуалізації. Описані теоретичні погляди на роль емоційної сфери в процесі самоактуалізації людини та передумови розгляду пікових переживань як чинника даного процесу. Здійснено опис та інтерпретацію результатів кластерного аналізу описів пікових переживань особистості в процесі самоактуалізації.
Посилання
Harrell, A. (2018). Self-actualization wellness: a developmental approach to predicting and reducing college student stress related to person and environment variables: A dissertation submitted in partial fulfillment of the requirements for the degree of Doctor of Philosophy. Des Moines, Iowa: Drake University.
Kahneman, D., Krueger, A. B., Schkade, D. A., Schwarz, N., & Stone, A. A. (2004). A survey method for characterizing daily life experience: The day reconstruction method. Science, 306, 1776-1780.
Lukashova, S. V. (2009). Osobennosti samoaktualizacii lichnosti vo vzroslom vozraste [Features of personality self-actualization in adulthood]. Psihologicheskij zhurnal [Psychological Journal], 4, 102–106 [in Russian].
Maslou, A. (2007). Motivacija i lichnost’ [Motivation and personality]. SPb.: Piter [in Russian].
Mathes, E. W., Zevon, M. A, Roter, P. M. & Joerger, S. M. (1982). Peak Experience Tendencies: Scale Development and Theory Testing. Journal of Humanistic Psychology, 22 (3): 92-108.
Mylashenko, K. O., & Lavrinenko, V. A. (2019). The role of emotional intelligence in self-actualization of personality. Psychological Counseling and Psychotherapy, 11, 59-66.
Nelson, S. K., Kushlev, K., English, T., Dunn, E. W., & Lyubomirsky, S. (2013). In defense of parenthood: Children are associated with more joy than misery. Psychological Science, 24(1), 3-10.
Ordun, G., & Akün, F. (2017). Self Actualization, Self Efficacy and Emotional Intelligence of Undergraduate Students. Journal of Advanced Management Science, 5(3), 170-175.
Ravizza, K. (1987). Peak experiences in sport. Journal of Humanistic Psychology, 1, 35-40.
Sedykh, K. V. (2008). Psihologіja vzaєmodії sistem: “sіm’ja ta osvіtnі іnstitucії” [Psychology of systems interaction: “family and educational institutions ”]. Poltava: Dovkіllja-K [in Ukrainian].
Sedykh, K. V. (2013). Problema vzaєmodії mіzh rіznimi sistemami іntrapsihіchnogo prostoru ljudini v kontekstі psihoterapії [The problem of interaction between different systems of intrapsychic human space in the context of psychotherapy]. Psykholohiia i osobystist [Psychology and personality], 1, 97-119 [in Ukrainian].
Shvalb, Ju.M. (2008). Jekologo-psihologicheskij podhod k opredeleniju kategorii “kachestvo zhizni” [Ecological and psychological approach to the definition of the category “quality of life”]. Aktualni problemy psykholohii [Current problems of psychology], 7(15), 313-319 [in Russian].