СПЕЦИФІКА ЖИТТЄВОЇ ПЕРСПЕКТИВИ СТУДЕНТІВ-ПСИХОЛОГІВ З РІЗНИМ ЦІННІСНИМ ПРОФІЛЕМ

Автор(и)

  • M. Reva

DOI:

https://doi.org/10.33989/2226-4078.2019.2.177351

Ключові слова:

життєва перспектива, студентський вiк, майбутнi психологи, цінності, ціннісні орієнтації, ціннісний профіль

Анотація

У статтi проаналізоване поняття життєвої перспективи особистостi та видiленi основнi особливостi її розвитку у студентів-психологiв. Також подано характеристику результатiв емпiричного дослiдження життєвої перспективи майбутнiх фахiвцiв та здiйснено порiвняльний аналiз специфіки життєвої перспективи студентів спеціальності «Психологiя» з різним ціннісним профілем.

Дослідження показало, що всі студенти мають програму власних дій у довгостроковій перспективі, що впливає на формування їхньої життєвої перспективи e процесі професійного навчання. Молоді хлопці та дівчата надають незмінно важливу роль матеріальному добробуту та процвітанню їхнього життя. У майбутньому зростає важливість сімейної сфери. Також майбутні психологи поступово надають більше значення здоров’ю в життєвій перспективі. Значний спад спостерігається у визначенні важливості дозвілля. Незначні коливання спостерігаються у визначенні ролі особистого самоздійснення, праці та кар’єри. Показники ролі суспільної сфери в життєвій перспективі є низькими.

У майбутніх психологів сформована система ціннісних орієнтацій, оскільки всі респонденти без винятку мають виділені значущі блоки цінностей. Аналіз значущих блоків цінностей підтвердив переважання індивідуальних цінностей у студентів.

Побудова життєвих перспектив студентів стосується в основному переконання, що певної кінцевої мети індивідуального існування з особистої та соціальної точки зору варто домагатися. Загалом, визначення перспектив життя майбутніх професіоналів продемонструвало наявність певної програми власних дій у довгостроковій перспективі та наявність динаміки уявлень про майбутнє.

Посилання

Abulhanova-Slavskaya, K. A. (1991). Strategiya zhizni [Life strategy]. Moscow: Myisl [in Russian].

Karelin, A. A. (Ed.). (2000). Psihologicheskie testy [Psychological tests]. Moscow: Gumanitarnyi izdatelskiy tsentr “Vlados” [in Russian].

Pidruchna, I. B. (2011). Psykholohichnyi analiz katehorii zhyttievoi perspektyvy osobystosti [Psychological analysis of the category of life perspective of the personality]. Psykholohichni perspektyvy [Psychological Perspectives], 18, 204-212 [in Ukrainian].

Serenkova, V. F. (1989). Lichnostnaya organizatsiya vremeni kak sredstvo realizatsii zhiznennyh planov [Personal organization of time as a means of life plans implementing]. In Primenenie kontseptsii S.L. Rubinshteina v razrabotke voprosov obschey psihologii [Application of the concept of S.L. Rubinstein in the development of issues of general psychology] (pp.121-130). Moscow: Nauka [in Russian].

Shvalb, Yu. M. (2003). Tselepolagayuschee soznanie (psihologicheskie modeli i issledovaniya) [Targeting consciousness (psychological models and research)]. Kyiv: Millennium [in Russian].

Sidorenko, E. V. (2002). Metody matematicheskoi obrabotki v psihologii [Methods of mathematical processing in psychology]. Saint-Petersburg: Rech [in Russian].

Tytarenko, T. M. (2003). Zhyttievyi svit osobystosti: u mezhakh i za mezhamy budennosti [The life world of personality: within and beyond the ordinary]. Kyiv: Lybid [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Як цитувати

Reva, M. (2019). СПЕЦИФІКА ЖИТТЄВОЇ ПЕРСПЕКТИВИ СТУДЕНТІВ-ПСИХОЛОГІВ З РІЗНИМ ЦІННІСНИМ ПРОФІЛЕМ. Психологія і особистість, (2), 104–115. https://doi.org/10.33989/2226-4078.2019.2.177351

Номер

Розділ

ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНІ ТА ПРИКЛАДНІ ДОСЛІДЖЕННЯ