Особливості національної самосвідомості у дітей молодшого шкільного віку
DOI:
https://doi.org/10.33989/2226-4078.2016.2.162709Ключові слова:
національна ідентичність, самосвідомість, полікультурне суспільство, громадянське вихованняАнотація
В статті розглядається національна ідентичність особистості, з позиції усвідомлення себе представником певної нації, переживання людиною своєї тотожності з однією національною спільністю й відділення від інших. Проаналізовано основні особливості зарубіжних та вітчизняних теорій щодо характеру поняття національної та громадянської ідентичності. Проведене дослідження спирається на виділені когнітивний, афективний та поведінковий компоненти національної свідомості молодших школярів.Посилання
Andreeva G. M. Sotcialnaia psikhologiia. M.: Aspekt Press, 1999.
Belinskaia E. P., Stefanenko T. G. Etnicheskaia identichnost: poniatie, formirovanie, modeli izmerenii. Etnicheskaia psikhologiia: khrestomat. SPb.: Rech, 2003.
Yevtukh V. B. Etnosuspilni protsesy v Ukraini: mozhlyvosti naukovykh interpretatsii. K.: Stylos, 2004.
Levkovich V. P., Pankova N. G. Problemy formirovaniia etnicheskogo samosoznaniia u detei v rabotakh zarubezhnykh uchenykh. Sovetskaia etnografiia. 1973. No. 5.
Sedykh K. V. Doslidzhennia reprezentatsii sotsialno-politychnoi kryzy v suspilnii svidomosti zhyteliv Ukrainy v systemno-synerhetychnomu pidkhodi. Psykholohiia i osobystist. 2016. No. 1. S. 53-69.
Stefanenko T. G. Razvitie i transformatciia etnicheskoi identichnosti. Etnopsikhologiia. Ekaterinburg: Delovaia kniga, M.: Institut psikhologii RAN Akademicheskii Proekt. 2000.