Теоретичні аспекти дослідження і шляхи збереження психічного здоров’я учнів початкової школи

Автор(и)

  • E. Vasilevska

DOI:

https://doi.org/10.33989/2226-4078.2016.2.162699

Ключові слова:

психічне здоров’я, психічне здоров’я учнів початкової школи, чинники психічного здоров’я, психологічна культура, сімейне виховання, шкільне середовище

Анотація

Стаття присвячена теоретичним дослідженням психічного здоров’я учнів початкової школи. Проаналізовані сучасні тенденції вивчення даної проблеми. Розглядаються особливості психічного здоров’я молодшого школяра. Аналізуються чинники, які впливають на психічне здоров’я учнів початкової школи: біологічні, психологічні, фізичні, психосоціальні. Визначено шляхи його збереження.

Посилання

Baeva I. A. Psikhologicheskaia bezopasnost obrazovatelnoi sredy kak resurs psikhicheskogo zdorovia subektov obrazovaniia. Psikhologicheskaia nauka i obrazovanie. 2012. No. 4. S. 11-17.

Bezrukikh M. M., Efimova S. P., Iurkevich E. N. Trudnosti obucheniia mladshikh shkolnikov, imeiushchikh narushenie psikhicheskogo zdorovia. Mir psikhologii. 2003. No. 4(236). S. 211-218.

Boltyvets S. I. Yakist psykhichnoho zdorov’ia : pedahohichni kryterii, prohnozuvannia. Praktychna psykholohiia ta sotsialna robota. 2005. No. 5 (74). S. 1-4.

Hetman T. O. Psykholohichni chynnyky zberezhennia zdorov’ia molodshykh shkoliariv : avtoref. dys. …kand. psykhol. nauk : 19.00.07. Kyiv, 2014. 23 s.

Garbuzov V. I. Nervnye deti. L.: Meditcina, 1990. 173s.

Harmash L., Kotsur N., Tovkun L. Psykhichne zdorov’ia uchniv pochatkovoi shkoly ta shliakhy yoho polipshennia. Osvita rehionu. Politolohiia, psykholohiia, komunikatsii. 2011. No. 2. S. 323–327.

Gladkikh L. P. Variativnaia model otcenki psikhicheskogo zdorovia doshkolnikov i mladshikh shkolnikov v obrazovatelnom prostranstve. Psikhologicheskaia nauka i obrazovanie. 2001. No. 2. S. 21-25.

Hnatiuk O. V. Formuvannia ta zberezhennia psykhichnoho zdorov’ia molodshykh shkoliariv u navchalno-vykhovnomu protsesi : zb. nauk. prats In-tu psykholohii im. H. S. Kostiuka APN Ukrainy / za red. S. D. Maksymenka. K.: HNOZIS, 2005. T. VII. Vyp. 7. S. 81-88.

Holovchenko A. F., Karamushka L. M. Rol psykholohichnoi sluzhby u zabezpechenni psykhichnoho zdorov’ia uchniv, vchyteliv ta administratsii himnazii. Psykholohichna nauka i suchasnii zaklad narodnoi osvity : materialy Mizhrehionalnoi naukovo-praktychnoi konferentsii, (21-24 bereznia, m. Zaporizhzhia); [u 6 t.] / Naukovo-metodychnyi tsentr Upravlinnia osvity Zaporizkoho miskvykonkomu, Instytutu psykholohii Akademii pedahohichnykh nauk Ukrainy. Zaporizhzhia, 1994. T. 3: Okhorona psykhichnoho zdorov’ia vchyteliv ta uchniv. S. 80-82.

Gudman R., Skott S. Detskaia psikhiatriia. 2-e izd. M.: Triada-Kh, 2008. 405 s.

Isaev D. N. Preduprezhdenie reaktcii dezadaptatcii (krizisnykh sostoianii). Praktichna psikhologіia ta sotcіalna robota. 2013. No. 3. S. 56-61.

Kosyhina O. V. Stvorennia psykholohichnoho bezpechnoho osvitnoho seredovyshcha. Upravlinnia shkoloiu. 2013. No. 10-12 (382-384). S. 66-67.

Kocherha O., Vasyliev O. Psykhichne zdorov’ia molodshoho shkoliara. Psykholoh na batkivskykh zborakh / [uporiad. O. Hlavnyk]. K.: Redaktsii zahalno pedahohichnykh hazet, 2003. 112 s.

Maksymenko S. D. Psykhichne zdorov’ia ditei. Psykholoh. 2002. No. 1(1). S. 5-8.

Psikhicheskoe zdorove i psikhosotcialnoe razvitie detei: doklad Komiteta ekspertov VOZ; [per. s angl. G. D. Ostrovskogo] / 613 Vsemirnaia organizatciia zdravookhraneniia. Zheneva: Meditcina, 1979. 86 s. Seriia tekhnicheskikh dokladov.

Tereshchenko L. Yak zberehty psykhichne zdorov’ia ditei 5–7 rokiv. K.: Redaktsiia hazet z doshkilnoi ta pochatkovoi osvity, 2012. 104 s.

Tekhnolohiia monitorynhu psykhichnoho zdorov’ia shkoliariv / [O. A. Besiedina, H. M. Danylenko, N. M. Kolotii ta inshi]. Kharkiv, 1998. 22 s.

##submission.downloads##

Як цитувати

Vasilevska, E. (2019). Теоретичні аспекти дослідження і шляхи збереження психічного здоров’я учнів початкової школи. Психологія і особистість, 1(2), 53–61. https://doi.org/10.33989/2226-4078.2016.2.162699

Номер

Розділ

ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНІ ТА ПРИКЛАДНІ ДОСЛІДЖЕННЯ