Психологічні особливості суб’єктності дитини дошкільного віку
DOI:
https://doi.org/10.33989/2226-4078.2016.2.162698Ключові слова:
дошкільник, суб’єктність, мотиваційний, пізнавальний, регуляторний, рефлексивний компоненти суб’єктностіАнотація
Стаття присвячена розгляду психологічних особливостей суб’єктності дитини дошкільного віку. На основі розкриття співбуттєво-діяльнісних контекстів особистісного розвитку дошкільника та детального аналізу психічних новоутворень цього віку зроблена спроба змістовно описати мотиваційний, пізнавальний, регуляторний та рефлексивний виміри суб’єктної активності дитини цього віку.Посилання
Barilenko N. V. Stanovlenie vzaimootnoshenii u starshikh doshkolnikov v sovmestnoi deiatelnosti. Voprosy psikhologii. 1996. No. 4. S. 24-31.
Veraksa N. E., Diachenko O. M. Sposoby reguliatcii povedeniia u detei doshkolnogo vozrasta. Voprosy psikhologii. 1996. No. 3. S. 14-26.
Diachenko O. M. Voobrazhenie doshkolnika. M.: MPiOK, 1996. 320 s.
Zaporozhetc A. V. Psikhicheskoe razvitie rebenka. Izbrannye psikhologicheskie trudy: v 2 t. T. 1. M.: Pedagogika, 1986. 320 s.
Kononko O. L. Psykholohichni osnovy osobystisnoho stanovlennia doshkilnyka : avtoref. dys. … d-ra psykhol. nauk : 19.00.07. K., 2001. 37 s.
. Kudriavtcev V. T. Voobrazhenie rebenka: priroda i razvitie (statia pervaia). Psikhologicheskii zhurnal. 2001a. T. 22. No. 5. S. 64-76.
Kudriavtcev V. T. Voobrazhenie rebenka: priroda i razvitie (statia vtoraia). Psikhologicheskii zhurnal. 2001b. T. 22. No. 5. S. 57-68.
Kudriavtcev V. T. Kulturno-istoricheskii status detstva : eskiz novogo ponimaniia. Psikhologicheskii zhurnal. 1998. T. 19. No. 3. S. 17-33.
Kudriavtcev V. T., Urazalieva G. K. Subekt deiatelnosti v ontogeneze. Voprosy psikhologii. 2001. No. 4. S. 14-30.
Lebedeva S. A. Razvitie poznavatelnoi deiatelnosti doshkolnikov na osnove skhematizatcii. Voprosy psikhologii. 1997. No. 5. S. 20-27.
Lisina M. I. Problemy ontogeneza obshcheniia. M.: Pedagogika, 1986. 144 s.
Obukhova L. F. Detskaia psikhologiia : teoriia, fakty, problemy. M.: Trivola, 1996. 360 s.
Osobystisne stanovlennia dytyny: sub’iektnyi vymir : monohrafiia / Ivan Titov, Olha Kravchenko, Liudmyla Moskalenko ; za red. I. H. Titova. K.: Akademiia, 2015. 152 s.
Petrovskii V. A. Psikhologiia neadaptivnoi aktivnosti. M.: Gorbunok, 1992. 224 s.
Poddiakov N. N. Zakonomernosti psikhicheskogo razvitiia rebenka. Krasnoda : «MEGU-Krasnodar, 1997. 137 s.
Salmina N. G. Znak i simvol v obuchenii. M.: Izd-vo MGU, 1988. 288 s.
Sapogova E. E. Modelirovanie kak etap razvitiia znakovo-simvolicheskoi deiatelnosti doshkolnikov. Voprosy psikhologii. 1992. No. 5. S. 26-30.
Sapogova E. E. Psikhologiia razvitiia cheloveka. Uchebnoe posobie. M.: Aspekt Press, 2005. 460 s.
Sapogova E. E. Rebenok i znak. Psikhologicheskii analiz znakovo- simvolicheskoi deiatelnosti doshkolnika. Tula: Priokskoe knizhnoe izd-vo, 1993. 264 s.
Selivanov V. V. Svoistva subekta i ego zhiznennyi tcikl. Psikhologiia individualnogo i gruppovogo subekta / pod red. A. V. Brushlinskogo, M. I. Volovikovoi. M.: PER SE, 2002. S. 10-328.
Slobodchikov V. I., Tcuerman G. A. Integralnaia periodizatciia obshchego psikhicheskogo razvitiia. Voprosy psikhologii. 1996. No. 5. S. 39-50.
Slobodchikov V. I., Isaev E. I. Osnovy psikhologicheskoi antropologii. Psikhologiia cheloveka : Vvedenie v psikhologiiu subektivnosti : uchebnoe posobie dlia vuzov. M.: Shkola-Press, 1995. 384 s.
Tatenko V. A. Psikhologiia v subektnom izmerenii : monografiia. K.: Vidavnichii tcentr “Prosvіta”, 1996. 404 s.
Tatenko V. O. Sub’iektno-vchynkova paradyhma v suchasnii psykholohii. Liudyna. Sub’iekt. Vchynok : Filosofsko-psykholohichni studii : za zah. red. V. O. Tatenka. K.: Lybid, 2006. S. 316-356.
Feldshtein D. I. Psikhologiia stanovleniia lichnosti. M.: Mezhd. ped. akademiia, 1994. 192 s.
Chernov A. P. Myslennyi eksperiment. Opyt psikhologicheskogo issledovaniia. M.: Nauka, 1979. 205 s.
Deci E. L., Ryan R. M. The “What” and “Why” of Goal Pursuits : Human Needs and the Self-Determination of Behavior. Psychological Inquiry. 2000. Vol. 11. No. 4. P. 227-268.