ОСОБЛИВОСТІ ЦІННІСНО-СМИСЛОВОЇ СФЕРИ ПІДЛІТКІВ

Автор(и)

  • T. Yanovska
  • I. Kogut

DOI:

https://doi.org/10.33989/2226-4078.2020.2.211921

Ключові слова:

підлітковий вік, ціннісно-смислова сфера, формування особистості, особливості розвитку ціннісно-смислової сфери підлітка, ціннісні орієнтації, смисложиттєві орієнтації, цінності, життєві цілі

Анотація

Дана стаття присвячена теоретичному аналізу особливостей ціннісно-смислової сфери дітей підліткового віку. Аналізуються особливості формування особистості у підлітковому віці. Вивчається поняття ціннісно-смислової сфери в психолого-педагогічній літературі. Обґрунтовуються особливості розвитку ціннісно-смислової сфери підлітків. Аналізуються основні методи дослідження особливостей ціннісно-смислової сфери у підлітковому віці: ціннісних та смисложиттєвих орієнтацій, життєвих цілей та цінностей. Схарактеризовано вибірку, етапи дослідження та проаналізовано отримані результати вивчення особливостей ціннісно-смислової сфери підлітків.

Посилання

Bratus, B. S. (1988). Anomalii lichnosti [Personality anomalies]. Moscow: Misl [in Russian].

Feldshtein, D. I. (2004). Psichologiia vzrosleniia: strukturno-soderzhatelnie kharakteristiki protsesa razvitiia lichnosti [The Psychology of Growing Up: Structurally Content Characteristics of the Personality Development Process]. Moscow: Моsкоvskii pschologo-sotsialnii institut: Flinta [in Russian].

Lavrinenko, V. A. (2013). Psychologhichni osoblivosti stanovlennia smyslovoi sfery pidlitkiv [Psychological features of the formation of the semantic sphere of adolescents]. Psykhologhija i osobystistj [Psychology and personality], 1(3), 59-74 [in Ukrainian].

Leontiev, D. A. (2007). Psichologiia smisla: priroda, stroenie i dinamika smislovoi realnosti [Psychology of meaning: nature, structure and dynamics of semantic reality]. Moscow: Smisl [in Russian].

Pirmagomedova, E. A. (2016). Osnovnie napravleniia i osobenosti razvitiia tsennostnoi sferi lichnosti v podrosykovom vozraste [The main directions and features of the development of the value sphere of the personality in adolescence]. Vestnik Cheliabinskogo gosudarstvennogo pedagogicheskogo universiteta [Bulletin of the Chelyabinsk State Pedagogical University], 1, 55-60 [in Russian].

Savchin, M. V. (2005). Vikova psichologiia [Age psychology]. Kyiv: AKademvidav [in Ukrainian].

Seryi, A. V. (1999). Tsennostno-smislovaia sfera lichnosti [Value-semantic sphere of personality]. Kemerovo: Kemerovskii gosudarstvennii universitet [in Russian].

Titova, T. E. (2017). Osoblivosti tsinnisno-smislovoi samoreguliatsii pidlitkiv [Features of value-semantic self-regulation of adolescents]. Psykhologhija i osobystistj [Psychology and personality], 1(11), 155-163 [in Ukrainian].

Vasiliuk, F. E. (2003). Metodologicheskii analiz v psichologii [Methodological analysis in psychology]. Moscow: MGPPU, Smisl [in Russian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНІ ТА ПРИКЛАДНІ ДОСЛІДЖЕННЯ