Привабливість як естетичний компонент соціальної перцепції

Автор(и)

  • Ya. Vereschinska

DOI:

https://doi.org/10.33989/2226-4078.2016.1.162603

Ключові слова:

зовнішність, соціальне сприйняття, естетичний компонент соціальної перцепції, атрактивність

Анотація

У статті представлено аналіз психологічних підходів до сприйняття зовнішності, а також аналіз атрактивності особистості. Розглянуто фізіономічний, диспозиційний, конфігураційний та системний підходи до розуміння сприйняття людини за виразом обличчя. Показано, що привабливість як психологічна категорія у науковому пізнанні розкривається через осмислення феномену атрактивності, яка зумовлена невербальними особливостями спілкування і виступає як характеристика особистості, що притягує до себе оточуючих людей, привертає до себе увагу та прихильність.

Посилання

Ageicheva O.I. Otcenka obaianiia televedushchego telezriteliami s raznymi lichnostnymi kachestvami: avtoref. diss. na soiskanie nauch. stepeni kand. psikhol. nauk: spetc. 19.00.05 “Sotcialnaia psikhologiia”. M., 2007. 23 s.

Berns R. Razvitie Ia-kontceptcii i vospitanie. M. : Progress, 1986. 422 s.

Vasilev C.B. Psikhologiia liubvi. M. : Interprint, 1992. 236 s.

Gozman L.Ia., Azhgikhina N.N. Psikhologiia simpatii. M. : Znanie, 1998. 96 s.

Goffman E. Predstavleniia sebia drugim. Sovremennaia zarubezhnaia sotcialnaia psikhologiia. Teksty. M. : Izd-vo MGU, 1984. S.188–196.

Danylchenko T. V. Henderno-pertseptyvni vidminnosti u formuvanni pershoho vrazhennia u sotsialnii vzaiemodii : avtoref. dys. na zdobuttia nauk. stupenia kand. psykhol. nauk: spets. 19.00.05 “Sotsialna psykholohiia”. K., 2004. 20 s.

Demidov A.A., Diveev D.A. Chelovek kak obekt vospriiatiia. Litco cheloveka v nauke, iskusstve i praktike / otv. red. K.I. Ananeva, V.A. Barabanshchikov, A.A. Demidov. M. : Kogito-Tcentr, 2014. S. 515–545.

Zinchenko V.P., Meshcheriakov B.G. Bolshoi psikhologicheskii slovar. M. : Praim-Evroznak, 2008. 868 s.

Klenchu A.M. Emotsiino-komunikatyvni osoblyvosti atraktyvnosti ta yikh korektsiia u divchat starshoho yunatskoho viku : dys... kand. nauk: 19.00.07 . 2011. 231 s.

Kochnev V.I. Psikhologicheskie osobennosti stcenicheskogo obaianiia. Voprosy psikhologii. 1993. No. 5. S.74–80.

Kochiunas R. Osnovy psikhologicheskogo konsultirovaniia. M. : Akademicheskii proekt, 1999. 240 s.

Nikitin V.N. Psikhologiia telesnogo soznaniia. M. :Aletena, 1999. 478 s.

Spillein M. Imidzh zhenshchiny. Slovakiia : Ikar, 1996. 158 s.

Stolin V.V. Samosoznanie lichnosti. M. : Izd-vo MGU, 1984. 284 s.

Fomenko K.I. Psykholohiia krasy v kulturno-istorychnomu konteksti. Psykhosomatyka: kulturno-istorychnyi pidkhid: navch.-metod. posibnyk / T.B. Khomulenko, I.O. Filenko, K.I. Fomenko, O.S. Shukalova. Kh. : Dysa- plius, 2015. S.73–80.

Cunnigham M.R., Barbee A.P., Pike C.L. What do women want? Facialmetric assessment of multiple motives in the perception of male facial physical attractiveness. Journal of Personality and Social Psychology. 1990. Vol. 59. P.61–72.

Cusumano D.L., Thompson J.K. Media influence and body image in 8- to 11-year-old boys and girls: A preliminary report of the Multidimensional Media Influence Scale. International Journal of Eating Disorders. 2001. Vol.29. Р. 37–44.

Feingold A. Good-looking people are not what we think. Psychological Bulletin. 2000. Vol. 111. Р. 304–341.

Johnson K.L., Tassinary L.G. Interpersonal metaperception: The importance of compatibility in the aesthetic appreciation of bodily cues. The body beautiful: Evolutional and socio-cultural perspectives / K.L. Johnson, L.G. Tassinary, V. Swami, A. Furnham (Eds.). London : Macmillan, 2007. P. 346.

Langlois J.H. Maxims and myths of beauty: A meta-analytic and theoretical review / J.H. Langlois, L.E. Kalakanis, A.J. Rubenstein, A.D. Larson, M.J. Hallam, M.T. Smoot. Psychological Bulletin. 2000. Vol.126. P. 390–423.

McArthur L.Z., Apatow K. Impressions of baby-faced adults. Social cognition. 1984. Vol. 7983. P. 315–342.

Smolak L. Bodyimage. Handbook of girls’ and women’s psychological health: Gender and well-being across the lifespan / eds. C. Worelland, Goodheart. New York : Oxford University Press, 2006. P. 66–76.

##submission.downloads##

Як цитувати

Vereschinska, Y. (2018). Привабливість як естетичний компонент соціальної перцепції. Психологія і особистість, (1), 245–253. https://doi.org/10.33989/2226-4078.2016.1.162603

Номер

Розділ

ОСОБИСТІСНО ОРІЄНТОВАНИЙ ПІДХІД У ПРАКТИЧНІЙ ПСИХОЛОГІЇ