СМИСЛОЖИТТЄВІ ОРІЄНТАЦІЇ В СИСТЕМІ ФАКТОРІВ ПРОФЕСІЙНОГО ВИГОРАННЯ ВИКЛАДАЧІВ ВИЩОЇ ШКОЛИ
DOI:
https://doi.org/10.33989/2226-4078.2024.1.298970Ключові слова:
професійне вигорання, викладачі закладів вищої освіти, професійне вигорання викладачів закладів вищої освіти, чинники професійного вигорання викладачів вишівАнотація
У статті представлено результати теоретичного та емпіричного вивчення показників смисложиттєвих орієнтацій в системі факторів професійного вигорання викладачів закладів вищої освіти.
Представлено результати теоретичного аналізу феномену професійного вигорання викладачів закладів вищої освіти, системи чинників їх виникнення. Описано методики дослідження та характеристики вибірки.
Проаналізовано показники загального рівня та компонентів професійного вигорання викладачів закладів вищої освіти із різним рівнем осмисленості життя, окреслено зв'язок між рівнем осмисленості життя та характеристиками професійного вигорання педагогів.
Посилання
Brown, P. A., Slater, M., & Lofters, A. (2019). Personality and Burnout Among Primary Care Physicians: An International Study. Psychology Research and Behavior Management, 12, 169-177.
Kyrychenko, R. V., & Kolodyazhna, A. V. (2021). Imidzh suchasnogo vikladacha: osoblivosti jogo rozuminnya studentami [The image of a modern teacher: peculiarities of his understanding by students]. Habitus [Habitus], 26, 151-157 [in Ukrainian].
Kokun, O. M. (2012). Psihologiya profesijnogo stanovlennya suchasnogo fahivcya [Psychology of professional development of a modern specialist]: monografiya. Kyiv: DP «Inform.-analit. agentstvo» [in Ukrainian].
Kuznyecov, M. A. (2011). Emocine vigorannya vchiteliv: osnovni zakonomirnosti dinamiki [Emotional burnout of teachers: the main patterns of dynamics]. Harkiv: HNPU [in Ukrainian].
Mihalchenko, N. V. (2022). Psihologiya profesijnogo vigorannya [Psychology of professional burnout]: navchalno-metodichni posibnik. Mikolayiv: Vidavec Rumyanceva G. V. [in Ukrainian].
Oleshko, P. S. (2018). Formuvannya profesijnoyi kompetentnosti kerivnika zakladu osviti v umovah innovacijnogo osvitnogo seredovisha [Formation of the professional competence of the head of an educational institution in the conditions of an innovative educational environment]. Naukovi chasopis NPU imeni M.P. Dragomanova. Seriya 5. Pedagogichni nauki: realiyi ta perspektivi [Scientific journal of the M.P. Drahomanova NPU. Series 5. Pedagogical sciences: realities and prospects], 64, 156-162 [in Ukrainian].
Weilenmann, S. (2018). Emotion Transfer, Emotion Regulation, and Empathy-Related Processes in Physician-Patient Interactions and their Association with Physician Well-Being: A Theoretical Model. Frontiers in Psychiatry, 9, 389.