ПСИХОЛОГІЧНА ГОТОВНІСТЬ ОСОБИСТОСТІ СУЧАСНОГО ВЧИТЕЛЯ ДО ТВОРЧОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В УМОВАХ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ

Автор(и)

  • N. Pavlyk

DOI:

https://doi.org/10.33989/2226-4078.2021.2.239985

Ключові слова:

психологічна готовність, професійно-педагогічна діяльність, Нова Українська школа

Анотація

Статтю присвячено аналізу проблеми психологічної готовності сучасного педагога до професійної діяльності в умовах Нової української школи. Автором проаналізовано психолого-педагогічні функції та особистісні якості педагога Нової Української школи, визначено систему критеріїв психологічної готовності до творчої професійно-педагогічної діяльності, до складу якої входять: духовно-соціальна спрямованість особистості, педагогічна потреба, мотиваційно-творча активність, інтерес до групової роботи, педагогічно-виховна компетентність, педагогічно-когнітивні здібності, креативність, конструктивна ініціатива, моральні ставлення до учнів, культура педагогічного спілкування, психологічна компетентність, гармонійність соціальних взаємостосунків, гармонійність поведінки, педагогічне самовладання, здатність до режисури навчальним процесом, ефективність рефлексивного керівництва.

У статті представлено авторську двох-вимірну структуру психологічної готовності вчителя НУШ, яка має особистісний та професійний виміри, що містять відповідні компоненти. Кожний з цих компонентів має певне змістове наповнення (сукупність окремих якостей) і може мати різну ступінь сформованості. Цінним інноваційним внеском виступає авторська психодіагностична методика дослідження рівня психологічної готовності сучасного педагога до професійної діяльності в умовах Нової Української школи. Автором представлено результати емпіричного дослідження стану психологічної готовності сучасних вчителів НУШ до творчої професійної роботи.

Посилання

Hrynevych, L. (2018). Novi profesiini roli i zavdannia suchasnoho vchytelia v konteksti kontseptsii Novoi ukrainskoi shkoly [The new professional roles and tasks of a modern teacher in the context of the concept of the New Ukrainian school]. Vseosvita: sait. Retrieved from https://vseosvita.ua/library/novi- profesijni-roli-i-zavdanna-sucasnogo-vcitela-v-konteksti-koncepcii-novoi-ukrainskoi-skoli-87162.html [in Ukrainian].

Pedahohichna tvorchist i maisternist: khrestomatiia: Navch. Posib [Pedagogical creativity and skill: a textbook]. (2000). Kyiv [in Ukrainian].

Jadova, V. A. (Ed.). (1979). Samoreguljacija i prognozirovanie social'nogo povedenija lichnosti [Self-regulation and forecasting of social behavior of the person]. Leningrad: Nauka [in Russian].

Yakym maie buty suchasnyi vchytel [What should be a modern teacher]. (2021). Osvitoriia. Retrieved from https://osvitoria.media/experience/yakym-maye-buty-suchasnyj-vchytel/ [in Ukrainian].

Yakym maie buty vchytel Novoi ukrainskoi shkoly [What should be the teacher of the New Ukrainian school]. (2021). Retrieved from https://vberz-osvita.gov.ua/news/07-55-59-27-01-2018/ [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-09-14

Як цитувати

Pavlyk, N. (2021). ПСИХОЛОГІЧНА ГОТОВНІСТЬ ОСОБИСТОСТІ СУЧАСНОГО ВЧИТЕЛЯ ДО ТВОРЧОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В УМОВАХ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ. Психологія і особистість, (2), 200–227. https://doi.org/10.33989/2226-4078.2021.2.239985

Номер

Розділ

АКМЕОЛОГІЧНА КУЛЬТУРА ОСОБИСТОСТІ ЯК СУБ’ЄКТА ПРАЦІ ТА СПІЛКУВАННЯ