ЕМОЦІЙНІ СТАНИ СТУДЕНТІВ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ НА ЛЕКЦІЙНИХ ЗАНЯТТЯХ
DOI:
https://doi.org/10.33989/2226-4078.2020.2.211914Ключові слова:
емоційний стан, самопочуття, активність, настрій, лекція, статистична значущість, компетентністьАнотація
У статті проаналізовано особливості емоційних станів студентів на лекційних заняттях. Представлено актуальні психологічні дослідження емоційної сфери та психоемоційних станів здобувачів вищої освіти. Подано результати вивчення міри вираженості самопочуття, активності і настрою дівчат і хлопців на лекційних навчальних заняттях. Порівняно ступінь вираженості самопочуття, активності і настрою студентів залежно від курсу навчання. Описано і проаналізовано результати застосування t-критерію в дослідженні емоційних станів студентів. Визначено міру вираженості самопочуття, активності і настрою хлопців і дівчат на лекційних навчальних заняттях. Проаналізовано відмінності і порівняно вираженість складових психоемоційного стану студентів залежно від курсу навчання. Виявлено, що позитивне самопочуття і активність на лекціях статистично значущо більш виражені у хлопців, ніж у дівчат. Визначено, що у дівчат і хлопців міра вираженості настрою на лекційних заняттях статистично значущо не відрізняється. Описано, що найнижчі показники міри самопочуття на лекційних заняттях у студентів третього курсу, найвищі – першого курсу; найнижчі показники міри активності на лекційних заняттях у студентів другого курсу, найвищі – першого курсу; найвищі показники настрою на лекційних заняттях у студентів на четвертому курсі, найнижчі – на шостому курсі навчання.
Посилання
Bohush, V. M. (2017). Osoblyvosti proyavu ekzamenatsiynoho stresu u studentiv DVNZ [The pecularities of maniifestation of university students’ examination stress]. Young Scientist, 9.1 (49.1), 1-4 [in Ukrainian].
Hewson, E. R. F. (2018). Students’ Emotional Engagement, Motivation and Behaviour Over the Life of an Online Course: Reflections on Two Market Research Case Studies. Journal of Interactive Media in Education, 1, 10. DOI: http://doi.org/10.5334/jime.472.
Kuznietsov, M. A., Fomenko, K. I., & Kuznetsov, O. I. (2015). Psykhichni stany studentiv u protsesi navchalno-piznavalnoyi diialnosti [Students’ psychic states in the process of educational-cognitive activity]. Kharkiv: KhNPU [in Ukrainian].
L’odokova, G. M., & Panfilov, A. N. (2013). Psihicheskie sostojanija studentov v uslozhnennyh uslovijah uchebnoj dejatel’nosti [Students’ psychic states under the complicated conditions of studying]. Kontsept, 01, 19-29 [in Russian].
Munoz, D. A., & Tucker, C. S. Assessing students’ emotional states: An approach to identify lectures that provide an enhanced learning experience. Proceedings of the ASME 2014 International Design Engineering Technical Conferences and Computers and Information in Engineering Conference. Volume 3: 16th International Conference on Advanced Vehicle Technologies; 11th International Conference on Design Education; 7th Frontiers in Biomedical Devices. Buffalo; New York, 2014. https://doi.org/10.1115/DETC2014-34782.
Nekliuienko, O. V. (2012). Dynamika emotsiinykh proiaviv yak mekhanizm adaptatsii pershokursnykiv z osoblyvymy potrebamy do navchannia [The dynamics of emotional manifestations as a mechanism of handicapped first grade students’ adaptation]. Zbirnyk naukovykh prats Khmelnytskoho instytutu sotsialnykh tekhnolohii Universytetu «Ukraina». [The Collection of the scientific works oof Khmelnutsky Institute of Social Technologies at “Ukraine” University], 5, 150-155 [in Ukrainian].
Rokotianska, L. O. (2013). Deiaki aspekty psykholoho-pedahohichnoi kharakterystyky studentiv z osoblyvymy osvitnimy potrebamy [Some aspects of psychological-pedagogical characteristics of students with special educational needs]. Aktualni problemy navchannia ta vykhovannia liudei z osoblyvymy potrebamy [Actual problems of teaching and upbringing persons with special needs], 10, 238-250 [in Ukrainian].
Smirnova, V. A., & Sukhorukova, L. N. (2017). Konstruktor uchebnyh zadach kak sredstvo razvitija uchebno-poznavatel’noj dejatel’nosti uchashhihsja [Builder of Educational Tasks as a Means to Develop Students’ Educational Cognitive Activity]. Jaroslavskij pedagogicheskij vestnik, 2, 77-83 [in Russian].
Zaritskaya, V. V. (2015). Usvidomlennia vlasnykh emotsii yak chynnyk rozumnoi povedinky [The awareness of own emotions as a factor of intelligent behavior]. Visnyk ONU im. I. I. Mechnykova. Psykholohiia, 20, 1 (35), 41-51 [in Ukrainian].