ОСОБИСТІСНЕ І ПРОФЕСІЙНЕ В СТРУКТУРІ СВІДОМОСТІ КОРЕКЦІЙНОГО ПЕДАГОГА

Автор(и)

  • M. Omelchenko

DOI:

https://doi.org/10.33989/2226-4078.2020.1.195249

Ключові слова:

корекційний педагог, професійна діяльність, професійна свідомість, свідомість особистості, структура професійної свідомості

Анотація

У статті автор здійснює аналітичний огляд проблеми визначення співвідношення особистісного й професійного в структурі свідомості корекційного педагога як фахівця. З огляду на теоретичний аналіз наукових джерел, автор робить спробу модифікувати структуру професійної свідомості відповідно до виокремлення в ній п’яти ключових блоків: когнітивного, рефлексивного, аксіологічного, мотиваційного, афективного. Всі визначені блоки й їхні показники чинять прямий вплив на особистість корекційного педагога, що показано в структурі, а також обґрунтовано у викладенні основних результатів дослідницької роботи. Аналізуючи всі ці аспекти, автор вказує, з одного боку, на взаємозв’язок блоків професійної свідомості з загальним світосприйняттям людини, з іншого боку, їх уособленість, відокремленість від особистісної свідомості.

Посилання

Angelovskii, A. A. (2011). Professionalnoe razvitie lichnosti kak faktor sotsialnoi mobilnosti [Professional development of personality as a factor of social mobility]. Edukacja Humanistyczna, 1 (24), 47-60 [in Russian].

Bespalko, V. P. (2006). Instrumenty diagnostiki kachestva znanii uchashchikhsia [Diagnostic tools for the quality of student knowledge.]. Shkolnye tekhnologii [School technology], 2, 138-151 [in Russian].

Druzhilov, S. A. (2017). Psikhologiia professionalizma [Psychology of professionalism]. Kharkov: Gumanitarnyi tsentr [in Russian].

Garipov, M. I. (1983). Opyt formirovaniia zhiznennykh tselei [Experience in the formation of life goals]. Sovetskaia pedagogika [Soviet pedagogy], 6, 27-30 [in Russian].

Ilin, E. P. (2003). Motivatsiia i motivy [Motivation and motives]. Sankt-Peterburg: Piter [in Russian].

Klimov, E. A. (1996). Psikhologiia professional [The psychology of a professional]. Moskva, Voronezh: In-t.prakt.psikhologii [in Russian].

Ksenzova, T. N. (2009). Formirovanie professionalnykh predstavlenii u studentov v obrazovatelnom prostranstve vuza [The formation of professional representations of students in the educational space of the university]. Vestnik Moskovskogo gosudarstvennogo oblastnogo universiteta. Seriia: Pedagogika [Bulletin of Moscow State Regional University. Series: Pedagogy], 2, 51-60 [in Russian].

Markova, A. K. (1996). Psikhologiia professionalizma [The psychology of professionalism]. Moskva: Mezhdunarodnyi gumanitarnyi fond Znanie [in Russian].

Maslou, A. (2008). Motivatsiia i lichnost [Motivation and personality]. (3-e ed.). Sankt-Peterburg: Piter [in Russian].

Podymova, L. A. (2014). Transformatsiia vyshchoi osvity v umovakh yevrointehratsii ta innovatsiinoho rozvytku Ukrainy [Transformation of higher education in the context of European integration and innovative development of Ukraine]. Visnyk Chernihivskoho derzhavnoho tekhnolohichnoho universytetu. Seriia: Ekonomichni nauky [Bullein of Chernihiv State Technological University. Series: Economic Sciences], 3, 63-70 [in Ukrainian].

Priazhnikova, E. Iu. (2016). Psikhologiia truda [Labor Psychology]. Moskva: Izdatelstvo Iurait [in Russian].

Richi, Sh., & Martin, P. (2004). Upravlenie motivatsiei [Managing Motivation]. Moskva: IuNITI-DANA [in Russian].

Rubinshtein, S. L. (2012) Osnovy obshchei psikhologii [Fundamentals of General Psychology]. Sankt-Peterburg: Piter [in Russian].

Savosta, A. V. (2002). Psykholohichni osoblyvosti profesiino-piznavalnoi potreby maibutnikh uchyteliv spetsialnykh zahalnoosvitnykh shkil [Psychological peculiarities of professional and cognitive needs of future teachers of special secondary schools]. (Extended abstract of PhD dissertation). Kyiv [in Ukrainian].

Tsvyk, V. A. (2004). Professionalnoe soznanie lichnosti: poniatie i struktura [Professional consciousness of personality: concept and structure.]. Vestnik RUDN. Seriia: Filosofiia [RUDN newspaper. Series: Philosophy], 1, 104-115 [in Russian].

Yahupov, V. V. (2009). Psykholohiia [Psychology]. (Vol. 1). Kyiv: Mіnіsterstvo oboroni Ukrayini [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Як цитувати

Omelchenko, M. (2020). ОСОБИСТІСНЕ І ПРОФЕСІЙНЕ В СТРУКТУРІ СВІДОМОСТІ КОРЕКЦІЙНОГО ПЕДАГОГА. Психологія і особистість, (1), 198–211. https://doi.org/10.33989/2226-4078.2020.1.195249

Номер

Розділ

АКМЕОЛОГІЧНА КУЛЬТУРА ОСОБИСТОСТІ ЯК СУБ’ЄКТА ПРАЦІ ТА СПІЛКУВАННЯ