ОСОБЛИВОСТІ ПСИХОЛОГІЧНОЇ АДАПТАЦІЇ ПЕРШОКУРСНИКІВ ДО НАВЧАННЯ У ЗАКЛАДІ ВИЩОЇ ОСВІТИ РІЗНИХ НАПРЯМІВ ПІДГОТОВКИ
DOI:
https://doi.org/10.33989/2226-4078.2019.2.177350Ключові слова:
юнацький вік, психологічна адаптація, показники адаптації, поведінкова регуляція, комунікативний потенціал, моральна нормативність, особистісний адаптаційний потенціал, аспекти адаптації, комунікативні установки, завуальована жорстокість, відкрита жорстокість, обґрунтований негативізм, необґрунтованАнотація
Дана стаття присвячена теоретичному аналізу особливостей психологічної адаптації першокурсників до навчальної діяльності у закладі вищої освіти різних напрямів підготовки. Аналізується психологічна характеристика юнацького віку. Вивчається поняття адаптації в психолого-педагогічній літературі. Обґрунтовуються психологічні особливості адаптації першокурсників до навчання у закладі вищої освіти. Аналізуються основні методи дослідження психологічної адаптації першокурсників до навчання у закладі вищої освіти, враховуючи при цьому напрям підготовки. Схарактеризовано вибірку, етапи дослідження та проаналізовано отримані результати вивчення особливостей психологічної адаптації до навчання у закладі вищої освіти студентів перших курсів освітнього рівня бакалавр різних напрямів підготовки.
Посилання
Andreeva, D. A. (2012). Problemi adaptatsii studentov [Students’ adaptation problems]. Molodezh i obrazovanie [Youth and education]. Moskow: Visshaia shcola [in Russian].
Gaponova, S. A. (2009). Osobenosti adaptatsii studentov vuzov v protsese obucheniia [Features of adaptation of university students in the learning process]. Psikhologicheskii zhurnal [Psychological Journal], 3, 9-12 [in Russian].
Golovei, L. A. (2001). Praktikum po vozrastnoi psikhologii [Workshop on age psychology]. Sankt-Petersburg: Rech [in Russian].
Kazmirenko, V. P. (2011). Programa doslidzhenia psikhologo-sotsialnikh chinikiv adaptatsii molodoi liudini do navchania u VNZ ta maibutnoi profesii [Program of research of psychological and social factors of adaptation of a young person to study at higher educational institutions and the future profession]. Praktichna psikhologiia ta sotsialna robota [Practical Psychology and Social Work], 6, 76-78 [in Ukrainian].
Levkivska, G. P. (2010). Adaptatsiia pershokursnikiv v umovakh vishchogo zakladu osviti [Adaptation of first-year students in higher education institutions]. Kyiv: Era [in Ukrainian].
Moroz, O. G. (2005). Psikhologiia vishchoi shcoli [Psychology of higher education]. Kyiv: Znania [in Ukrainian].
Raigorodskii, D. Ya. (2011). Prakticheskaia psikhodiagnostika. Metodiki i testi. Uchebnoe posobie [Practical psychodiagnostics. Methods and tests. Tutorial]. Moskow: Bakhrakh-M [in Russian].
Semichenko, V. A. (2002). Psikhologiia deiatelnosti [Activity psychology]. Kyiv: Izdatel Eshke A.N. [in Russian].
Skripchenko, O. V., Dolynska L. V., & Ohorodniichuk Z. V. (2009). Vikova ta pedagogichna psikhologiia [Age and pedagogical psychology]. Kyiv: Кaravela [in Ukrainian].