Емпіричне дослідження стилю педагогічного спілкування як зовнішньої детермінанти соціальної справедливості особистості вчителя

Автор(и)

  • I. Klochek

DOI:

https://doi.org/10.33989/2226-4078.2018.2.163847

Ключові слова:

соціальна справедливість, стиль педагогічного спілкування, особистість, вчитель, педагогічна взаємодія, демократичний стиль спілкування

Анотація

У статті презентуються результати теоретичного дослідження стилю педагогічного спілкування як одного з зовнішніх чинників розвитку соціальної справедливості особистості вчителя. Обґрунтовуються емпіричні методи його вивчення. Презентується модифікована методика Є. П. Ільїна ««Схильність до певного стилю керівництва»», де видозмінений зміст тверджень відповідно до специфіки дослідження. Їх аналіз дозволяє виявити, який стиль є найбільш прийнятним для вчителя у взаємодії з учнями. Описуються результати застосування модифікованої методики. Наводиться кількісний та якісний аналіз дослідних даних. Пояснюється, як демократичний стиль педагогічного спілкування детермінує розвиток у вчителя його якості (цінності) соціальної справедливості та позначається на характері педагогічної взаємодії з учнями.

Посилання

Beh, І. D. (2003). Vihovannja osobistostі [The upbringing of personality].

Kyiv: Libіd’ [in Ukrainian].

Zimnjaja, I. A. (1997). Pedagogicheskaja psihologija [Pedagogical psychology]. Rostov-na-Donu [in Russian].

Il’in, E. P. (2008). Motivacija i motivy [Motivation and motives]. St.-Petersburg: Piter [in Russian].

Kan-Kalik, V. A., & Nikandrov, N. D. (1990). Pedagogicheskoe tvorchestvo [Pedagogical creativity]. Moscow: Pedagogika [in Russian].

Lisjans’ka, T. M. Pedagogіchna psihologіja [Pedagogical psychology]. Kyiv: Karavela [in Ukrainian].

Markova, A. K. (1993). Psihologija truda uchitelja [Psychology of teacher’s labour]. Moscow: Pedagogika [in Russian].

Merlin, V. S. (1982). Individual’nyj stil’ obshhenija [Individual style of communication]. Psihologicheskij zhurnal [Psychological Journal], 4, 26–36 [in Russian].

Mul’kova, S. A. (2001). Sovremennye podhody k stiljam pedagogicheskogo obshhenija [Modern approaches to the styles of pedagogical communication]. Retrieved from http://www.psi.lib.ru /statyi/sbornik/spspo.htm [in Russian].

Savchyn, M. V. (2007). Pedagogіchna psyhologіja [Pedagogical psychology]. Kyiv: Akademvydav [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Як цитувати

Klochek, I. (2019). Емпіричне дослідження стилю педагогічного спілкування як зовнішньої детермінанти соціальної справедливості особистості вчителя. Психологія і особистість, (2), 95–107. https://doi.org/10.33989/2226-4078.2018.2.163847

Номер

Розділ

ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНІ ТА ПРИКЛАДНІ ДОСЛІДЖЕННЯ