Динаміка професійної самооцінки майбутніх фахівців
DOI:
https://doi.org/10.33989/2226-4078.2017.2.163716Ключові слова:
фахове навчання, професійне становлення, майбутній фахівець, професійна самосвідомість, професійна самооцінка, самооцінка готовності до фахової діяльності, самооцінкаАнотація
У роботі розкрито та проаналізовано результати дослідження динаміки професійної самооцінки майбутніх фахівців соціономічної сфери. Під час емпіричного дослідження з залученням майбутніх психологів, юристів і педагогів встановлено, що професійна самооцінка студентів є вагомим чинником їх фахового становлення. Виявлено тенденцію об’єктивізації самооцінки студентами професійної компетентності під час фахового навчання. Зафіксовано схильність студентів до перебільшення сформованості своїх професійних переконань і фахово значущих якостей внаслідок стихійного характеру формування цих компонентів професійної самооцінки.Посилання
Derkach A. A. Akmeologicheskie osnovy razvitiya professionala. M. : Mosk. psikhologo-sotsial'nogo in-ta ; Voronezh : MODEKS, 2004. 752 s.
Larionova M. A. Professional'naya samootsenka uchitelya: struktura, osobennosti formirovaniya. Omsk : OmGU, 2001. 90 s.
Onufriieva L. A. Profesiina samootsinka u profesiinomu stanovlenni osobystosti maibutnikh fakhivtsiv sotsionomichnykh profesii. Problemy suchasnoi psykholohii : zb. nauk. pr. K-PNU imeni Ivana Ohiienka, Instytutu psykholohii imeni H. S. Kostiuka NAPN Ukrainy. 2014. Vyp. 26. S. 456-467.
Psikhologiya cheloveka ot rozhdeniya do smerti: psikhologicheskii atlas cheloveka / pod red. A. A. Reana. SPb. : Praim-EVROZNAK, 2007. 651 s.
Stoliarchuk O. A. Psykholohichni osoblyvosti formuvannia samootsinky maibutnikh uchyteliv v umovakh kryz profesiinoho navchannia : avtoref. dys. … kand. psykhol. nauk: spets. 19.00.07 ''Pedahohichna ta vikova psykholohiia''. K., 2012. 20 s.
Shafazhinskaya N. E. Lichnostnaya i professional'naya samootsenka studenta pedvuza : ucheb. posobie. M. : MGPI im. V. I. Lenina, 1986. 102 s.