Емпіричне дослідження рефлексії та професійно-значущих властивостей особистості педагога

Автор(и)

  • O. Myroschnyk

DOI:

https://doi.org/10.33989/2226-4078.2017.2.163715

Ключові слова:

рефлексивні процеси, особистісна рефлексія, соціальна рефлексія, професійна рефлексія вчителя, поліпроцесуальний підхід, професійно-значущі властивості особистості педагога

Анотація

У статті надано аналіз результатів емпіричного дослідження соціальної та особистісних форм рефлексії педагога, що виявляються в регуляції таких сфер його активності як професійна свідомість, сприймання та розуміння психологічних особливостей учнів, здійснення педагогічної взаємодії.

Посилання

Bizyaeva A. A. Psikhologiya dumayushchego uchitelya: pedagogicheskaya refleksiya. Teksty. Pskov : PGPI im. S. M. Kirova, 2004. 216 s.

Ermakova G. G. Pedagogicheskie usloviya razvitiya professional'noi refleksii pedagoga : avtoref. dis. … kand. ped. Orenburg, 1999. 26 s.

Zhelanova V. Motyvatsiia, smyslova sfera ta profesiina sub’iektnist maibutnoho pedahoha u konteksti yikh refleksyvnoi determinatsii. Kompetentno zoriientovana osvita 6 yakisni vymyry: monohrafiia / redkol.: L. L. Khoruzha, S. O. Sysoieva. Kyiv : un-t B. Hrynchenka, 2015 S.272-291.

Karpov A. V. Refleksivnost' kak psikhicheskoe svoistvo i metodika ee diagnostiki. Psikhologicheskii zhurnal. 2003. T. 24. No. 5. S. 45-57.

Karpov A. V. Zakonomernosti strukturnoi organizatsii refleksivnykh protsessov. Psikhologicheskii zhurnal. 2006. T. 27. No. 6. S. 18-27.

Kondrat'eva S. V., Krivosheev V. A. Sovershenstvovanie refleksivnykh umenii studentov pedvuza v protsesse podgotovki ikh k professional'noi pedagogicheskoi deyatel'nosti. Refleksivnye protsessy i tvorchestvo. Novosibirsk, 1990. S. 115-118.

Lapteva O. I. Refleksivnoe myshlenie kak osnova professional'nogo rosta pedagogov v dopolnitel'nom obrazovanii : avtoref. dis. kand.. psikhol. nauk. : 19.00.13. Tambov, 2003. 23 s.

Leont'ev A. A. Psikhologiya obshcheniya. M. : Smysl, 1999. 365 s.

Lefevr V. A., Adams-Vebber Dzh. Funktsii bystroi refleksii v bipolyarnom vybore. Refleksivnye protsessy i upravlenie. 2001. T. 1. No.1. S. 34-46.

Markova A. K. Psikhologiya truda uchitelya. M. : Prosveshchenie, 1993. 192 s.

Marusynets M. M. Systema formuvannia profesiinoi refleksii maibutnikh uchyteliv pochatkovykh klasiv : dys… d-ra ped. nauk: 13.00.04. K., 2012. 456 s.

Myroshnyk O. H. Kontseptsii pedahohichnoi refleksii u psykholohichnykh doslidzhenniakh. Psykholohiia i osobystist. 2016. No. 2 (10). Ch. 1. S. 189-199.

Mitina L. M. Uchitel' kak lichnost' i professional: psikhologicheskie problemy. M. : Delo, 1994. 216 s.

Myshlenie uchitelya: lichnostnye mekhanizmy i ponyatiinyi apparat /pod red.: Yu. N. Kulyutkina, G. S. Sukhobskoi. M. : Pedagogika, 1990. 104 s.

Nozhenkova O. S. Rol' refleksii v preodolenii professional'noi deformatsii lichnosti pedagog. Smolensk. 2012. 222 s.

Rean A. A. Psikhologiya pedagogicheskoi deyatel'nosti. Izhevsk,1994. 412 s.

Stetsenko I. A. Pedagogicheskaya refleksiya : teoriya i tekhnologiya razvitiya : dis. d-ra ped. nauk : 13.00. Taganrog, 2006. 318 s.

Tkach E. N. Sotsial'naya refleksiya uchitelya kak uslovie i sredstvo ego professional'nogo samorazvitiya : dis. kand. psikhol. nauk : 19.00.07. M., 2003 168 s.

Sharov A. S. Ogranichennyi chelovek: znachimost', aktivnost', refleksiya : monografiya. Omsk : OmGPU, 2000. 358 s.

Shneider L. B. Lichnostnaya, gendernaya i professional'naya identichnost' : teoriya i metody diagnostiki. M. : Mosk. psikhologo-sotsial'nyi in-t, 2007. 128 s.

Yusupov I. M. Psikhologiya vzaimoponimaniya. Kazan' : Tatarskoe kn. izd-vo, 1991. 192 s.

Duke P., Meckel A. Teachers Fuicel to classroom Management. N.Y., 1984. P. 17.

Grant T. C. Preparing for reflective teaching. Boston, 1984. P. 85.

Kirby P., Teddlie С. Development of the reflective teaching instrument. Journal of research & development in Education. 1989. Vol. 22. No. 4. P. 45-50.

Wildman J., Niles J. Reflective Teachers: Jensions between Abstractions & Realities. Journal of Teacher Education. 1987. Vol. 7. P. 18.

##submission.downloads##

Як цитувати

Myroschnyk, O. (2019). Емпіричне дослідження рефлексії та професійно-значущих властивостей особистості педагога. Психологія і особистість, (2), 280–291. https://doi.org/10.33989/2226-4078.2017.2.163715

Номер

Розділ

АКМЕОЛОГІЧНА КУЛЬТУРА ОСОБИСТОСТІ ЯК СУБ’ЄКТА ПРАЦІ ТА СПІЛКУВАННЯ