Концептуальні засади розробки комплексної програми розвитку професійної креативності майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів
DOI:
https://doi.org/10.33989/2226-4078.2017.2.163712Ключові слова:
дошкільний навчальний заклад, вихователь, професійна креативність, концептуальні засади, наукові підходи професійно-педагогічної підготовки, педагогічні умовиАнотація
Стаття присвячена окресленню концептуальних засад, що визначають зміст комплексної програми розвитку професійної креативності майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів. Автор доводить необхідність урахування сучасних наукових підходів професійно-педагогічної підготовки: інтегративного, компетент-нісного, особистісно-орієнтованого, культурологічного, суб’єктного та задачного; створення низки педагогічних умов: встановлення сприятливих взаємин викладача та студента, постановки перед студентами педагогічних цілей, досягнення яких потребує максимального вияву творчості, створення емоційного клімату освітнього процесу; використання психологічних механізмів творчого процесу та розвитку креативності: аналізу через синтез, взаємодії інтуїтивного та логічного, асоціативного, рефлексивного, самооцінки та саморегуляції.Посилання
Bondar M. I., Bondar T. A Osoblyvosti sotsialnoho partnerstva u vidnosynakh ''vykladach-student''. Audytorna robota vykladacha i studenta: dosvid i napriamy vdoskonalennia : zb. materialiv nauk.-metod. konf. 21 liut. 2012 r. : u 2 t. K. : KNEU, 2012. T. 1. S. 537-541.
Havrysh N., Polovina O., Barna Kh. ''Oserdechennia'' zmistu profesiinoi pidhotovky yak chynnyk osobystisno-profesiinoho zrostannia maibutnikh pedahohiv doshkilnoi osvity. Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology. 2016. No. IV (45). S. 42-45.
Gretsov A. G. Trening kreativnosti dlya starsheklassnikov i studentov. SPb. : Piter, 2008. 208 s.
Dubaseniuk O., Vozniuk O. Kontseptualni pidkhody do profesiino-pedahohichnoi pidhotovky suchasnoho pedahoha. Zhytomyr : Vyd-vo ZhDU im. I. Franka, 2011. 114 s.
Kaloshina I. P. Struktura i mekhanizmy tvorcheskoi deyatel'nosti (normativnyi podkhod). M. : Mosk. un-ta, 983. 168 s.
Karakatsanis T. V. Rozvytok kreatyvnosti maibutnikh uchyteliv pochatkovykh klasiv u pedahohichnykh koledzhakh Velykoi Brytanii : avtoref. dys. na zdobuttia nauk stupenia kand. ped. nauk : spets. 13.00.04 ''Teoriia ta metodyka profesiinoi osvity''. Zaporizhzhia, 2014. 20 s.
Kompetentnisnyi pidkhid u suchasnii osviti: svitovyi dosvid ta ukrainski perspektyvy. Biblioteka z osvitnoi polityky / [pid zah. red. O. V. Ovcharuk]. K. : K.I.S., 2004.112 s.
Muzyka O. Dialohichnist i spivtvorchist u pedahohichnomu protsesi yak chynnyk formuvannia tvorchoi osobystosti khudozhnyka-pedahoha v systemi vyshchoi osvity. Problemy pidhotovky suchasnoho vchytelia : zb. nauk. prats Umanskoho derzhavnoho universytetu imeni Pavla Tychyny 2015. No. 12. S. 66.
Nilova S. V. Sotvorchestvo v obrazovatel'nom protsesse universiteta : dis. ... kand. ped. nauk : 13.00.01. Ivanovo, 1999. 246 s.
Pidhotovka maibutnikh vykhovateliv do roboty z ditmy doshkilnoho viku: kompetentisnyi pidkhid : monohrafiia / [za zah. red.: H. V. Bielienkoi, O. A. Polovinoi]. Uman : Sochinskyi, 2015. 208 s.
Puzep L. G. Psikhologicheskie mekhanizmy razvitiya kreativnosti lichnosti : dissertatsiya ... kandidata psikhologicheskikh nauk : 19.00.01. Omsk, 2006.180 s.
Yakimanskaya I. S. Tekhnologiya lichnostno-orientirovannogo obrazovaniya. M. : Sentyabr', 2000. 176 s.