Особливості психологічного благополуччя студентів із різним типом спрямованості
DOI:
https://doi.org/10.33989/2226-4078.2017.2.163676Ключові слова:
особистість майбутнього педагога, психоемоційна напруга, майбутній педагог, психологічне благополуччя, спрямованість особистості, особистість, гуманістична спрямованість, майбутній вчительАнотація
У статті викладені результати емпіричного дослідження, що висвітлюють особливості психологічного благополуччя майбутніх педагогів із гуманістичним, егоцентричним, екзистенційним і прагматичним типами спрямованості. Вибірка включала студентів педагогічного університету, які обрали професію вчителя чи вихователя. Встановлено, що у студентів із різним типом спрямованості існують відмінності у таких показниках психологічного благополуччя, як «самоприйняття», «позитивні відносини з оточуючими», «автономія», «управління середовищем», «цілі в житті», «особистісне зростання», «психосоціальний стрес», «задоволення життям у цілому», «задоволення умовами життя» та «задоволення основних життєвих потреб». За показником «самооцінка здоров’я» відмінностей між групами студентів з різною спрямованістю виявлено не було.Посилання
Honcharova N. O. Kar’ierne proektuvannia yak faktor profesiinoi pidhotovky maibutnikh uchyteliv. Psykholohiia i osobystist. 2015. No. 2 (1). S. 258-271.
Koz'mina L. B. Dinamika psikhologicheskogo blagopoluchiya lichnosti studentov-psikhologov : diss. ... kand. psikhol. nauk : 19.00.01. Yaroslavl', 2014. 174 s.
Kharchenko A. S. Navchalna dystsyplina ''Psykholohiia humanistychnoi spriamovanosti vykladacha vyshchoi shkoly'' : zmist i metodychne zabezpechennia. Psykholohiia i osobystist. 2016. No. 2 (10). Ch. 1. S. 222-233.
Kharchenko A. S. Psykholohichni osoblyvosti osobystosti maibutnoho vchytelia. Naukovyi visnyk Khersonskoho derzhavnoho universytetu. Seriia : Psykholohichni nauky : zb. nauk. prats. Kherson : Helvetyka, 2014. Vyp. 1. T. 1. S. 263-269.
Kharchenko A. S. Psykholohichni osoblyvosti pochuttia liubovi yak osnovy dukhovnosti maibutnikh pedahohichnykh pratsivnykiv. Nauka i osvita. 2014. No. 6. S. 124-128.
Kharchenko A. S. Psykholohichni osoblyvosti samoaktualizatsii studentiv z riznym rivnem profesiinoi spriamovanosti. Psykholohiia i osobystist. 2016. No. 1 (9). S. 234-244.
Kharchenko A. S. Psykholohichnyi analiz profesiinoi spriamovanosti studentiv-pedahohiv. Nauka i osvita. 2015. No. 1. S. 177-183.
Kharchenko A. S. Tvorcha skladova pryntsypiv suchasnoho humanizmu v osviti. Psykholohiia i osobystist. 2015. No. 2 (8). Ch. 1. S. 214-229.
Fomina O. O. Blagopoluchie lichnosti: problemy i podkhody k issledovaniyu v otechestvennoi psikhologii. Mir nauki : internet-zhurnal. 2016. T. 4. No. 6 (noyabr' - dekabr'). URL: http://mir-nauki.com/vol4-6.html.
Yudina N. O. Doslidzhennia osoblyvostei polimotyvatsii studentiv. Nauka i osvita. 2014. No. 6. S. 143-148.