Концепції професійної кар’єри майбутніх учителів у психологічних дослідженнях
DOI:
https://doi.org/10.33989/2226-4078.2017.1.163529Ключові слова:
учитель, кар’єра, проектування кар’єри, розвиток кар’єри, проблематика кар’єри майбутніх учителів, кар’єрні орієнтації, особистісний підхід, соціальний підхід, організаційний підхідАнотація
У статті проаналізовано концепції професійної кар’єри майбутніх учителів у рамках особистісного, соціального та організаційного підходів. Розглянуто теоретичні положення щодо ролі професійної підготовки в проектуванні кар’єри майбутніх учителів. Обговорюються теоретичні концепції щодо проблематики кар’єри: узгоджувальні, диференційні, феноменологічні, суб’єктно-діяльнісні та концепції з позицій розвитку і прийняття рішень студентською молоддю.Посилання
Bogdan N. N., Mogilevkin E. A. Tekhnologiia karery: ucheb. posobie. Vladivostok: Izd-vo VGUES, 2003. 156 s.
Borodulkina T. O. Obraz profesii yak chynnyk profesiinoho stanovlennia osobystosti. Naukovi zapysy Instytutu psykholohii imeni H.S. Kostiuka APN Ukrainy» / za red. S. D. Maksymenka. K.: Milenium, 2006. V. 31. S. 181–191.
Kutniak S. V. Studencheskoe samoupravlenie kak faktor karernogo stanovleniia budushchego pedagoga. Gumanitarnye nauki I obrazovanie. 2012. No. 2. S. 24–28.
Rybalka V. V. Psykholohiia profesiinoho samovyznachennia dlia zdorovykh starshoklasnykiv : metod. rekom. K.: IPPPO APN Ukrainy, 2004. 24 s.
Kharchenko A. S. Psykholohichni osoblyvosti samoaktualizatsii studentiv z riznym rivnem profesiinoi spriamovanosti. Psykholohiia i osobystist. 2016. No. 1 (9). S. 234–244.
Yudina N. O. Doslidzhennia osoblyvostei polimotyvatsii studentiv. Aktualni problemy psykholohii : zbirnyk nauk. prats Instytutu psykholohii imeni H. S. Kostiuka NAPN Ukrainy. 2013. T.11, ch. 2. S. 612–618.