Концепції педагогічної рефлексії у психологічних дослідженнях

Автор(и)

  • O. Myroschnyk

DOI:

https://doi.org/10.33989/2226-4078.2016.2.162990

Ключові слова:

педагогічні дослідження, педагогічна рефлексія, професійна рефлексія вчителя, інтелектуальна рефлексія, особистісна рефлексія, децентрація, когнитивно-дослідницький підхід, рефлексивно-інноваційний підхід, соціально-діяльнісний підхід

Анотація

У статті проаналізовано концепції професійної рефлексії вчителя в рамках когнитивно-дослідницького, рефлексивно-інноваційного та соціально-діяльнісного наукових підходах.

Посилання

Anikina V.G., Koval N.A., Semenov I.N. Issledovanie ekzistentcialnoi refleksii v problemno- konfliktnykh situatciiakh: uchebnoe posobie. Tambov: TGU im. G.R.Derzhavina, 2002. 108s.

Baier I.V., Semenov I.N., Stepanov S.Iu. Refleksivno-akmeologicheskaia diagnostika i razvitie tvorcheskogo potentciala. Problemy eksperimenta v psikhologii. M.: RAGS, 1998. S. 62-78.

Biziaeva A.A. Psikhologiia dumaiushchego uchitelia: pedagogicheskaia refleksiia. Pskov: PGPI im. S.M. Kirova, 2004. 216 s.

Karpov A.V. Skitiaeva I.M. Psikhologiia metakognitivnykh protcessov. M.: Institut psikhologii RAN, 2005. 352 s.

Lektorskii V.A. Epistemologiia klassicheskaia i neklassicheskaia. M.: Editorial URSS, 2001. 256 s.

Lefevr V.A. Refleksiia : monografiia. M.: Kogito-Tcentr, 2003. 496 s.

Lapteva O.I., Voitik I.M., Semenov I.N. Refleksivnoe myshlenie pedagogov: Uchebno- metodicheskoe posobie. Omsk: OOIPKRO, 2003. 117 s.

Markova A. K. Psikhologiia professionalizma. M., 1996. 308 s.

Myshlenie uchitelia: lichnostnye mekhanizmy i poniatiinyi apparat / pod red. Iu.N.Kuliutkina, G.S. Sukhobskoi. M.: Pedagogika, 1990. 104 s.

Semenov I.N., Stepanov S.Iu. Refleksiia v organizatcii tvorcheskogo myshleniia i samorazvitiia lichnosti. Voprosy psikhologii. 1983. No. 2. S. 35-42.

Stetcenko I.A. Razvitie pedagogicheskoi refleksii v professionalnoi podgotovke uchitelia v usloviiakh usvoeniia opyta pedagogicheskoi deiatelnosti : dis. … kand. ped. nauk. Taganrog, 1998. 228 s.

Grant T.C. Preparing for reflective teaching. Boston, 1984. P. 85.

Kirby P., Teddlie C. Development of the reflective teaching instrument. Journal of research & development in Education. 1989. V. 22, No. 4. P. 45-50.

Van Manen M. Linking ways of knowing with ways of being practical. Curriculum Tnguiru, 1977. No. 6. P. 25.

Wildman J., Niles J. Reflective Teachers: Jensions between Abstractions & Realities. Journal of Teacher Education. 1987. V. 7. P. 18.

Zeichner K., Liston D. Varieties of discourse in supervisory conferences. Teaching & Teacher education. 1985. V. 1. P. 36.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

АКМЕОЛОГІЧНА КУЛЬТУРА ОСОБИСТОСТІ ЯК СУБ’ЄКТА ПРАЦІ ТА СПІЛКУВАННЯ