Емоційний аспект адаптації майбутніх педагогів до професійної діяльності

Автор(и)

  • Yu. Kaliuzhna

DOI:

https://doi.org/10.33989/2226-4078.2016.2.162975

Ключові слова:

професійна діяльність учителя, педагогічне спілкування, саморозвиток особистості, адаптація, професійна адаптація, соціальна адаптація, емоційний інтелект

Анотація

У статті розглядається проблема адаптації студентів педагогічних ВНЗ до специфічних сторін майбутньої професійної діяльності і, передусім, до застосування в ній таких функціональних засобів праці, як спілкування, виразних форм мови та поведінки, навичок взаємодії з учнями. Розглядається роль емоційного інтелекту у цьому процесі як чинника активного освоєння студентами фахових знань та умінь, їх спрямованості на самовдосконалення та саморозвиток. Окреслюються основні напрямки розвитку компонентів емоційного інтелекту в навчальному процесі в умовах вищої школи.

Посилання

Andreeva I.N. Ob istorii razvitiia poniatiia “emotcionalnyi intellect”. Voprosy psikhologii. 2008. No. 5. S. 83-95.

Volkova N.P. Profesiino – pedahohichna komunikatsiia. K.: VTs Akademiia, 2006. 256 s. (Alma – mater).

Goulman D. Emotcionalnyi intellekt : Tcennoe prakticheskoe rukovodstvo po razvitiiu i sovershenstvovaniiu emotcii cheloveka. Moskva: Khranitel, 2008. 476 s.

Derev’ianko S.P. Suchasni tekhnolohii rozvytku emotsiinoho intelektu. Problemy zahalnoi ta pedahohichnoi psykholohii: zbirnyk naukovykh prats Instytutu psykholohii im. H.S.Kostiuka NAPN Ukrainy / za red. S.D. Maksymenka. T.KhII, chast 5. K., 2010. S. 121-129.

Zotova O.I., Kriazheva I.K. Metody issledovaniia sotcialno-psikhologicheskikh aspektov adaptatcii lichnosti. Metodologiia i metody sotcialnoi psikhologii. M.: Nauka, 1977. S.173-188.

Ilin E.P. Emotcii i chuvstva. [2-e izd.]. SPb.: Piter, 2008. 783 s.

Malykhin O.V., Pavlenko I.H., Lavrentieva O.O., Matukova H.I. Metodyka vykladannia u vyshchii shkoli. Kyiv: KNT, 2014. 262 s.

Markova A.K. Psikhologiia truda uchitelia. M., Pedagogika, 1993. 230 s.

Podoliak L.H., Yurchenko V.I. Psykholohiia vyshchoi shkoly. K.: Karavela, 2008. 352 s.

Promyshlennaia sotcialnaia psikhologiia / [pod red. E.S. Kuzmina, A.L. Sventcitckogo]. L., LGU, 1982. S. 64-68.

Rogov E.I. Psikhologiia obshcheniia. M.:Gumanit. Izd. Tcentr VLADOS, 2001. 336 s.

Semichenko V.A. Psikhologiia deiatelnosti. K.: Izdatel Eshke A.N., 2002. 248 s.

Semychenko V.A Psykholohiia pedahohichnoi diialnosti. K.: Vyshcha shkola, 2004. 335 s.

Як цитувати

Kaliuzhna, Y. (2019). Емоційний аспект адаптації майбутніх педагогів до професійної діяльності. Психологія і особистість, 1(2), 161–170. https://doi.org/10.33989/2226-4078.2016.2.162975

Номер

Розділ

АКМЕОЛОГІЧНА КУЛЬТУРА ОСОБИСТОСТІ ЯК СУБ’ЄКТА ПРАЦІ ТА СПІЛКУВАННЯ