Соціально-діяльний підхід до розробки моделі професійної рефлексії (на прикладі професії вчителя)

Автор(и)

  • O. Myroschnyk

DOI:

https://doi.org/10.33989/2226-4078.2016.1.162590

Ключові слова:

особистісна рефлексія, професійна рефлексія, модель професійної рефлексії вчителя, соціально-діяльнісний підхід, рефлепрактика

Анотація

У статті обґрунтовується необхідність онтологічного аналізу професійної рефлексії. На засадах соціально-діяльнісного підходу розглядається модель професійної рефлексії вчителя, аналізуються її феноменологічні та функціональні аспекти у системі організації педагогічної дії як взаємодії з учнем.

Посилання

Anikina V.G. Kulturno-dialogicheskii podkhod v psikhologicheskom issledovanii refleksii: filosofsko-metodologicheskie osnovaniia. Psikhologiia. Zhurnal vysshei shkoly ekonomiki. 2013. T. 10. No. 2. S. 46–75.

Bakhtin M.M. Problemy tvorchestva Dostoevskogo. Sobr. soch.: V 7 t. T. 2. M. : Rus. slovari; Iazyki slavianskikh kultur, 2000. S. 5–176.

Vizgina A.V. Empiricheskoe izuchenie spontannykh vnutrennikh dialogov. Voprosy psikhologii. 2007. No.1. S.101–110.

Davydova G.I. Refleksivno-psikhologicheskie tekhnologii v razvitii professionalnoi kulturnoi identichnosti menedzherov turizma. Psikhologiia. Zhurnal vysshei shkoly ekonomiki. 2013. T. 10. No. 2. S.87–98.

Gordeeva N.D., Zinchenko V.P. Rol refleksii v postroenii predmetnogo deistviia. Refleksivnye protcessy i upravlenie upravlenie. 2002. T. 2. No. 2. S. 90–105.

Karpov A.V., Skitiaeva I.M. Psikhologiia metakognitivnykh protcessov. M. : Institut psikhologii RAN, 2005. 352 s.

Lektorskii V.A. Epistemologiia klassicheskaia i neklassicheskaia. M.: Editorial URSS, 2001. 256 s.

Lefevr V.A. Strategicheskie resheniia i moral. Refleksivnye protcessy i upravlenie. 2002. T. 2. No. 1. S.24–26.

Lefevr V.A., Adams-Vebber Dzh. Funktcii bystroi refleksii v bipoliarnom vybore. Refleksivnye protcessy i upravlenie. 2001. T. 1. No.1. S. 34–46.

Maksymenko S.D. Psykholohiia uchinnia liudyny : henetyko-modeliuiuchyi pidkhid. K. : Vydavnychyi Dim Slovo, 2013. 592 s.

Markova A.K. Psikhologiia truda uchitelia. M. : Prosveshchenie, 1993. 192 s.

Myroshnyk O.H. Humanistychni tsinnosti yak chynnyk produktyvnosti profesiinoi refleksii vchytelia. Psykholohiia i osobystist. 2015. No. 2(8). Ch 1. S. 297–309.

Rozov A.M. Ot zeren fasoli k zernam istiny. Voprosy filosofii. 1990. No. 7. S.42–50.

Semenov I.N. Filosofiia gumanizatcii obrazovaniia i refleksivnost dialoga. Refleksivnye protcessy i upravlenie. 2001. No. 1. S. 113–119.

Starovoitenko E.B. Refleksiia lichnosti v kulture. Mir psikhologii. 2007. No. 4. S. 209–220.

Sharov A.S. Ogranichennyi chelovek: znachimost, aktivnost, refleksiia: monografiia. Omsk : Izd-vo OmGPU, 2000. 358 s.

Shreider Iu.A. Chelovecheskaia refleksiia i dve sistemy eticheskogo soznaniia. Voprosy filosofii. 1990. No. 7. S. 32–41.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

ОСОБИСТІСНО ОРІЄНТОВАНИЙ ПІДХІД У ПРАКТИЧНІЙ ПСИХОЛОГІЇ