Соціально-діяльний підхід до розробки моделі професійної рефлексії (на прикладі професії вчителя)
DOI:
https://doi.org/10.33989/2226-4078.2016.1.162590Ключові слова:
особистісна рефлексія, професійна рефлексія, модель професійної рефлексії вчителя, соціально-діяльнісний підхід, рефлепрактикаАнотація
У статті обґрунтовується необхідність онтологічного аналізу професійної рефлексії. На засадах соціально-діяльнісного підходу розглядається модель професійної рефлексії вчителя, аналізуються її феноменологічні та функціональні аспекти у системі організації педагогічної дії як взаємодії з учнем.Посилання
Anikina V.G. Kulturno-dialogicheskii podkhod v psikhologicheskom issledovanii refleksii: filosofsko-metodologicheskie osnovaniia. Psikhologiia. Zhurnal vysshei shkoly ekonomiki. 2013. T. 10. No. 2. S. 46–75.
Bakhtin M.M. Problemy tvorchestva Dostoevskogo. Sobr. soch.: V 7 t. T. 2. M. : Rus. slovari; Iazyki slavianskikh kultur, 2000. S. 5–176.
Vizgina A.V. Empiricheskoe izuchenie spontannykh vnutrennikh dialogov. Voprosy psikhologii. 2007. No.1. S.101–110.
Davydova G.I. Refleksivno-psikhologicheskie tekhnologii v razvitii professionalnoi kulturnoi identichnosti menedzherov turizma. Psikhologiia. Zhurnal vysshei shkoly ekonomiki. 2013. T. 10. No. 2. S.87–98.
Gordeeva N.D., Zinchenko V.P. Rol refleksii v postroenii predmetnogo deistviia. Refleksivnye protcessy i upravlenie upravlenie. 2002. T. 2. No. 2. S. 90–105.
Karpov A.V., Skitiaeva I.M. Psikhologiia metakognitivnykh protcessov. M. : Institut psikhologii RAN, 2005. 352 s.
Lektorskii V.A. Epistemologiia klassicheskaia i neklassicheskaia. M.: Editorial URSS, 2001. 256 s.
Lefevr V.A. Strategicheskie resheniia i moral. Refleksivnye protcessy i upravlenie. 2002. T. 2. No. 1. S.24–26.
Lefevr V.A., Adams-Vebber Dzh. Funktcii bystroi refleksii v bipoliarnom vybore. Refleksivnye protcessy i upravlenie. 2001. T. 1. No.1. S. 34–46.
Maksymenko S.D. Psykholohiia uchinnia liudyny : henetyko-modeliuiuchyi pidkhid. K. : Vydavnychyi Dim Slovo, 2013. 592 s.
Markova A.K. Psikhologiia truda uchitelia. M. : Prosveshchenie, 1993. 192 s.
Myroshnyk O.H. Humanistychni tsinnosti yak chynnyk produktyvnosti profesiinoi refleksii vchytelia. Psykholohiia i osobystist. 2015. No. 2(8). Ch 1. S. 297–309.
Rozov A.M. Ot zeren fasoli k zernam istiny. Voprosy filosofii. 1990. No. 7. S.42–50.
Semenov I.N. Filosofiia gumanizatcii obrazovaniia i refleksivnost dialoga. Refleksivnye protcessy i upravlenie. 2001. No. 1. S. 113–119.
Starovoitenko E.B. Refleksiia lichnosti v kulture. Mir psikhologii. 2007. No. 4. S. 209–220.
Sharov A.S. Ogranichennyi chelovek: znachimost, aktivnost, refleksiia: monografiia. Omsk : Izd-vo OmGPU, 2000. 358 s.
Shreider Iu.A. Chelovecheskaia refleksiia i dve sistemy eticheskogo soznaniia. Voprosy filosofii. 1990. No. 7. S. 32–41.