СОЦІАЛЬНИЙ ІНТЕЛЕКТ У СТРУКТУРІ ПРОФЕСІЙНО-ВАЖЛИВИХ ЯКОСТЕЙ ПСИХОЛОГА

Автор(и)

  • T. Yanovska

DOI:

https://doi.org/10.33989/2226-4078.2022.2.265494

Ключові слова:

інтелект, соціальний інтелект, професійна діяльність, соціально-психологічна адаптація, комунікативні схильності, організаторські схильності, рівень комунікабельності, якості психологи, професійно-важливі якості психолога

Анотація

Стаття присвячена теоретичному та практичному аналізу вивчення особливостей формування соціального інтелекту у психологів. Аналізується визначення сутності поняття «соціального інтелекту» в психології. Вивчається проблема визначення вимог до психолога-професіонала, аналізуються особливості професійної діяльності фахівця та обґрунтовується соціальний інтелект в структурі професійно-важливих якостей психолога. Аналізуються основні методи дослідження особливостей формування соціального інтелекту у психолога: соціально-психологічної адаптації, комуніка-
тивних та організаторських схильностей, оцінка рівня комуні-
кабельності. Схарактеризовано вибірку, етапи дослідження та проаналізовано отримані результати вивчення особливостей формування соціального інтелекту у психологів.

Посилання

Chaikina, N. (2017). Model adaptyvnoi stratehii fakhivtsia [Model of adaptive specialist strategy]. Psykholohiia i osobystist, 2(12), 310-318 [in Ukrainian].

Ivashkevych, E. Z., & Dyka, N. S. (2014, October 22). Osoblyvosti rozviazannia problemy struktury sotsialnoho intelektu maibutnoho pedahoha [Features of solving the problem of the structure of social intelligence of the future teacher]. In Psikhologo-pedagogichni aspekti phormuvannia ypravlinskogo potentsialu suchasnoi molodi: teoriia i praktika (pp. 173-185). Kharkiv: KHPI [in Ukrainian].

Kovalenko A. (2006). Sotsialna psykholohiia [Social psychology]: Pidruchnyk. Kyiv: Heoprynt [in Ukrainian].

Kozhushko, S. (2013). Sotsialnyi intelekt yak intehralna vlastyvist, shcho zabezpechuie efektyvnist profesiinoi vzaiemodii maibutnikh fakhivtsiv profesiinoi diialnosti [Social intelligence as an integral property that ensures the effectiveness of professional interaction of future professionals]. In Pedahohika formuvannia tvorchoi osobystosti u vyshchii i zahalnoosvitnii shkolakh. (Vol. 31(84), pp. 241-247). Kyiv: Naukova dumka [in Ukrainian].

Liakhovets, L. (2009). Osoblyvosti formuvannia sotsialnoho intelektu u maibutnikh psykholohiv [Features of the formation of social intelligence in future psychologists]. (Ext. abstract of PhD diss). Natsionalnii Universitet "Chernihivskii Kolegium" imeni T.G. Shevchenka, Chernigiv [in Ukrainian].

Ozhubko, H. (2012). Sutnist ta struktura sotsialnoho intelektu [The essence and structure of social intelligence]. In Problemy suchasnoi psykholohii. (Vol. 17, pp. 346-358). Kamianets-Podilskyi: Aksioma [in Ukrainian].

Poviakel, N. (2004). Samorehuliatsiia profesiinoho myslennia v systemi fakhovoi pidhotovky praktychnykh psykholohiv [Self-regulation of professional thinking in the system of professional training of practical psychologists]. (Ext. abstract of Doct. diss.). Institut pedagogichnoi osviti i osviti doroslikh imeni Ivana Ziaziuna Natsionalnoi Akademii Pedagogichnikh Nauk Ukraini, Kyiv [in Ukrainian].

Rudenko, S. (2008). Sotsialnyi intelekt yak chynnyk uspishnosti pedahohichnoi diialnosti [Social intelligence as a factor in the success of pedagogical activities]. (Ext. abstract of PhD diss.). Natsionalnii pedagogichnii universitet imeni M. Dragomanova, Kyiv [in Ukrainian].

Salii-Anufriienkova, M. (2007). Riven samootsinky ta sotsialnoho intelektu yak faktor mizhosobystisnykh stosunkiv [The level of self-esteem and social intelligence as a factor in interpersonal relationships]. Sotsialna psykholohiia, 1, 123-131 [in Ukrainian].

Vlasova, O. (2005). Psykholohiia sotsialnykh zdibnostei: struktura, dynamika, chynnyky rozvytku: Monohrafiia [Psychology of social abilities: structure, dynamics, factors of development]. Kyiv: Kyivskyi universytet [in Ukrainian].

Vlasova, O. (2013). Pedahohichna psykholohiia [Pedagogical psychology]: Pidruchnyk. Kyiv: Milenium [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-10-06

Номер

Розділ

ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНІ ТА ПРИКЛАДНІ ДОСЛІДЖЕННЯ