ПСИХОЛОГІЧНІ НАСЛІДКИ БУЛІНГУ

Автор(и)

  • K. Sedykh
  • N. Myshko

DOI:

https://doi.org/10.33989/2226-4078.2022.2.265497

Ключові слова:

булінг, кібербулінг, підліток, наслідки булінгу, жертва, кривдник, спостерігачі

Анотація

У статті висвітлено питання булінгу в закладі освіти. Розкрито відмінність булінгу від сварки чи конфлікту. Аналізуються основні прояви булінгу в підлітковому віці такі, як глузування, стусани, побиття, штовхання, кібербулінг тощо. Розкриваються основні причини виникнення булінгу в закладі освіти. Проаналізовано психологічні наслідки булінгу для усіх учасників булінгу. Це і фізичні ушкодження, страхи, прояви гніву, занижена самооцінка, відчуття власної неповноцінності, беззахисності, втрата поваги до себе, несформованість суспільних цінностей, схильність до самотності, девіантна поведінка, формування деструктивних, асоціальних рис особистості, погіршення успішності у навчанні, тощо. Наводиться дослідження прояву різних стилів реагування у конфліктній ситуації у підлітків. Визначено, що підліткам характерно використання усіх п’яти стилів реагування у конфлікті. Але для досліджуваної вибірки характерним є переважання таких стилів реагування у конфліктних ситуаціях, як Суперництво та Уникнення. Що говорить про бажання або задовільнити свої інтереси, не зважаючи на потреби і бажання інших. Або ухилення від конфлікту і небажання докладати зусилля для реалізації своїх інтересів. Найменш розвинений стиль співпраці в конфліктній ситуації, що свідчить про недостатні навички взаємного задоволення потреб учасників конфліктної взаємодії.

Посилання

How Bullying Affects Children. Retrieved from http://www.violencepreventionworks.org/public/bullying_effects.page

Langan, P. (1993). Bullying in Schools: What You Need to Know. Retrieved from http://kazkarka.com/books/posibnyk-pro-bulinh.htm.

Olweus, D. (1994). Bullying at school: Long-term outcomes for the victims and aneffective school-based intervention program. In Aggressivebehavior: Currentperspectives. (p. 97-130). NewYork: PlenumPress.

Opytuvannia YuNISEF: ponad tretyna molodykh liudei u 30 krainakh svitu poterpaiut vid onlain-bulinhu [UNICEF survey: more than a third of young people in 30 countries suffer from online bullying]. Retrieved from https://www.unicef.org/ukraine [in Ukrainian].

Pro vnesennia zmin do deiakykh zakonodavchykh aktiv shchodo protydii bulinhu: Zakon Ukrainy [On Amendments to Certain Legislative Acts on Combating Bullying: Law of Ukraine]. (2018). Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2657-19#Text [in Ukrainian].

Shcho ukraintsi znaiut ta dumaiut pro prava liudyny: otsinka zmin [What Ukrainians know and think about human rights: an assessment of changes] (2016-2020). Retrieved from https://www.prostir.ua/?library=scho-ukrajintsi-znayut-ta-dumayut-pro-prava-lyudyny-otsinka-zmin-2016-2020 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-10-06

Номер

Розділ

АКМЕОЛОГІЧНА КУЛЬТУРА ОСОБИСТОСТІ ЯК СУБ’ЄКТА ПРАЦІ ТА СПІЛКУВАННЯ