ЕМПІРИЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ ПОКАЗНИКІВ САМОАКТУАЛІЗАЦІЇ СТУДЕНТІВ-ПСИХОЛОГІВ

Автор(и)

  • V. Lavrinenko

DOI:

https://doi.org/10.33989/2226-4078.2023.1.274733

Ключові слова:

самоактуалізація, самоактуалізація студентів-психологів, особистісна зрілість студентів-психологів, професійне становлення студентів-психологів, самосприйняття майбутніх психологів, показники самоактуалізації майбутніх психологів

Анотація

У статті аналізуються результати теоретико-емпіричного вивчення показників самоактуалізації студентів-психологів. Представлено узагальнений теоретичний аналіз феномену самоактуалізації особистості, її компонентів та зв’язку із процес професійного становлення фахівця-психолога.

Проаналізовано результати емпіричного дослідження показників самоактуалізації та особистісної зрілості майбутніх психологів у контексті їх професійного становлення. Узагальнено, що майбутнім фахівцям характерні посередні показники самоактуалізації та зрілості особистості, при достатньо підвищених орієнтаціях майбутніх фахівців на прояви контактності, сприйняття власного Я, ціннісної складової самоактуалізації та орієнтації на гуманістичне сприйняття природи людини, спрямованості на пізнання. З’ясовано, що студентам-психологам характерне переважання мотивації досягнення, ставлення до власного Я, спроможності до близькості. Виявлені тенденції аналізовані у контексті відповідності до вимог до професійної діяльності фахівця-психолога.

Посилання

Kaufman, S. B. (2023). Self-actualizing people in the 21st century: integration with contemporary theory and research on personality and well-being. Journal of Humanistic psychology, 63, 1, 51-83.

Mylashenko, K. O., & Lavrinenko, V. A. (2019). The role of emotional intelligence in self-actualization of personality. Psychological Counseling and Psychotherapy, 11, 59-66.

Radchuk, H. K. (2017). Subiektna pozytsiia studenta yak chynnyk poperedzhennia kryzy profesiinoi identychnosti maibutnoho fakhivtsia [The subject position of the student as a factor in preventing the professional identity crisis of the future specialist]. In Osobystist yak subiekt podolannia kryzovykh sytuatsii: psykholohichna teoriia i praktyka: Monohrafiia [Personality as a subject of overcoming crisis situations: psychological theory and practice: Monograph]. (p. 337-356). Sumy: Vyd-vo SumDPU imeni A. S. Makarenka [in Ukrainian].

Schoofs, L., Hornung, S., & Glaser, J. (2022). Prospective effects of social support on self-actualization at work – The mediating role of basic psychological need fulfillment. Acta Psychologica, 228, 1-9.

Sedykh, K. V., & Mylashenko, K. O. (2020). Psykholohichnyi analiz pikovykh perezhyvan yak chynnyka samoaktualizatsii osobystosti [Psychological analysis of peak experiences as a factor of self-actualization of the individual]. Psihologіja і osobistіst [Psychology and personality], 2, 205-222 [in Ukrainian].

Starynska, N. V. (2015). Osoblyvosti samoaktualizatsii maibutnikh psykholohiv u protsesi profesiinoi pidhotovky [Peculiarities of self-actualization of future psychologists in the process of professional training]. Kyiv: Interservis [in Ukrainian].

Stoliarchuk, O. A. (2017). Samoaktualizatsiia yak chynnyk stanovlennia osobystosti maibutnoho fakhivtsia [Self-actualization as a factor of the future specialist's personality formation]. Іnnovative solutions in modern science, 4, 1-11 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-03-13

Як цитувати

Lavrinenko, V. (2023). ЕМПІРИЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ ПОКАЗНИКІВ САМОАКТУАЛІЗАЦІЇ СТУДЕНТІВ-ПСИХОЛОГІВ. Психологія і особистість, (1), 97–108. https://doi.org/10.33989/2226-4078.2023.1.274733

Номер

Розділ

ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНІ ТА ПРИКЛАДНІ ДОСЛІДЖЕННЯ