Відображення феномену субкультури в смислових конструктах підлітків-неформалів

Автор(и)

  • V. Lavrinenko

DOI:

https://doi.org/10.33989/2226-4078.2016.1.162569

Ключові слова:

підлітки, неформали, ціннісно-смислова свідомість, субкультура, підлітки-неформали, смисловий конструкт, наративи

Анотація

У статті аналізуються особливості відображення феномену субкультури в смислових конструктах підлітків-неформалів. Проаналізовані основні теоретичні підходи до розуміння специфіки конструювання смислів підлітками та залежність ціннісно-смислової свідомості молоді від референтної соціальної інтеракції. Висвітлені результати емпіричного дослідження смислових конструктів, у яких відображена роль субкультури у формуванні ціннісно-смислової свідомості підлітків. Представлений аналіз даних конструктів відповідно до критеріїв наповненості змістом смислової сфери підлітків та емоційної оцінки молоддю ролі субкультур у житті.

Посилання

Abulkhanova-Slavskaia K.A. Strategiia zhizni. M. : Mysl, 1991. 299 s.

Ball H.O. Vzaiemodiia humanitarnoi ta pryrodnycho-naukovoi tradytsii v opratsiuvanni katehorii osobystosti v psykholohichnii nautsi. Psykholohiia i osobystist. 2013. No. 1. S. 6–20.

Barulina Yu.O. Metodolohichni peredumovy rozuminnia sutnosti tsinnisno- smyslovoi svidomosti shkoliariv u prostori osobystisno oriientovanoho uroku. Pedahohika vyshchoi ta serednoi shkoly. 2013. Vyp. 37. S. 199–202.

Bratus B.S. K izucheniiu smyslovoi sfery lichnosti. Vestnik MGU. Ser. 14. Psikhologiia. 1981. No. 2. S. 46–55.

Brokmeier I., Kharre R. Narrativ: problemy i obeshchaniia odnoi alternativnoi paradigmy. Voprosy filosofii. 2000. No. 3. S. 29–4.

Vasiliuk F.E. Psikhologiia perezhivaniia. M. : Izd-vo MGU, 1984. 200 s.

Diachenko N.V. Razvitie tcennostno-smyslovogo soznaniia shkolnikov v prostranstve lichnostno-orientirovannogo uroka: avtoreferat … kandidata pedagogicheskikh nauk. 13.00.01. Obshchaia pedagogika, istoiia pedagogiki i obrazovaniia. 29 s.

Karpenko Z.S. Aksiopsykholohiia osobystosti. K. : TOV Mizhnar. fin. ahentsiia, 1998. 216 s.

Lavrinenko V.A. Osoblyvosti tsinnisno-smyslovoi svidomosti pidlitkiv iz neformalnykh ob’iednan. Psykholohiia i osobystist. 2015. No. 2 (1). S.168–185.

Leontev D.A. Psikhologiia smysla: priroda, stroenie i dinamika smyslovoi realnosti. M. : Smysl, 2003. 487 s.

Maslou A. Motivatciia i lichnost. SPb. : Piter, 2007. 352 s.

Nasinovskaia E.E. Metody izucheniia motivatcii lichnosti. M. : Izd-vo MGU, 1988. 80 s.

Sedykh K.V. Psykholohiia im’i. Navchalnyi posibnyk . Poltava, 2013. 197 s.

Fedorova N.A. Problema samoprezentatcii: podkhod narrativnoi psikhologii. Znanie. Ponimanie. Umenie. Raboty molodykh uchenykh. 2007. No. 2. S. 206–212.

Fromm E. Radi liubvi k zhizni. M. : Firma Izdatelstvo AST, 2000. 400 s.

Shabanov L.V. Sotcialno-psikhologicheskie kharakteristiki molodezhnykh subkultur : Sotcialnyi protest ili vynuzhdennaia marginalnost. Tomsk : TGU, 2005. 399 s.

Iung K.G. Struktura psikhiki i arkhetipy / per. s nem. T.A. Rebeko. M. : Akademicheskii proekt, 2007. 303 s.

Wong P.T.P. Toward a Dual-Systems Model of What Makes Life Worth Living. The human quest for meaning : theories, research, and applications / edited by Paul T.P. Wong, 2012. 2nd ed. p. cm. (Personality and clinical psychology series). PP. 3–22.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНІ ТА ПРИКЛАДНІ ДОСЛІДЖЕННЯ