ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНИЙ АСПЕКТ ПРОФОРІЄНТАЦІЙНОЇ РОБОТИ У ЗАКЛАДІ ОСВІТИ

Автор(и)

  • O. Flyarkovska

DOI:

https://doi.org/10.33989/2226-4078.2021.1.227573

Ключові слова:

профорієнтаційна робота, профорієнтаційне консультування, підліток, здобувач освіти, вибір професії, особистісні особливості, професія, світ професій, професійний розвиток, професійне самовизначення, самореалізація

Анотація

У статті акцентується увага на проблемі профорієнтаційної роботи із здобувачами освіти; визначено місце та роль психологічної діагностики у профорієнтаційному консультуванні; розглянуто психолого-педагогічні особливості проведення профорієнтаційної роботи із здобувачами освіти; представлено перелік психодіагностичних методик для роботи із здобувачами освіти; запропоновано програми виявлення та розвитку особистісно-професійних ресурсів здобувачів освіти; висвітлено основні професійно-етичні принципи фахівця профорієнтаційної роботи.

Посилання

Djachenko, N. N. (1988). Professional'noe vospitanie uchashhejsja molodezhi: profpedagogika [Professional upbringing of the youth: profpedagogics]. Moskva: Vysshaja shkola [in Russian].

Fliarkovska, O. V. (2014). Samorealizatsiia u pidlitkovomu vitsi [Самореалізація у підлітковому віці]. Nova pedahohichna dumka [New pedagogical thought], 3, 197-200 [in Ukrainian].

Fliarkovska, O. V. (2019). Psykholoho-pedahohichni umovy formuvannia sotsialnoi kompetentnosti pidlitkiv [Psychological and pedagogical conditions of teenagers’ social competence forming]. Osvita ta rozvytok obdarovanoi osobystosti [Education and development of the gifted personality], 4, 36-40 [in Ukrainian].

Ihnatovych, O. M., Zaiets, I.V., Tataurova-Osyka, H. P., & Shevenko, A. M. (2019). Kar’ierne konsultuvannia [Career consulting]. Kyiv [in Ukrainian].

Jerikson, Je., & Tolstyh A. V. (Ed.). (1996). Identichnost': junost' i krizis [Identity: adolescence and crisis]. Moskva [in Russian].

Lokk, D. (1988). Sochinenija [Works]. V 3 t. T. 3. Moskva [in Russian].

Lyst IMZO vid 27.07.2020. № 22.1/10-1495 (2020). “Pro priorytetni napriamy roboty psykholohichnoi sluzhby u systemi osvity na 2020/2021 n. r.” [“About preemptive trends of work of the psychological service in the system of education in 2020/2021”]. Retrieved from https://imzo.gov.ua/2020/07/27/lyst-imzo-vid-27-07-2020-22-1-0-1495-pro-priorytetni-napriamy-roboty-psykholohichnoi-sluzhby-u-systemi-osvity-na-2020-2021-n-r/ [in Ukrainian].

Pro zatverdzhennia Kontseptsii derzhavnoi systemy profesiinoi oriientatsii naselennia [About the affirmation of the Conception of state system of population’s professional orientation]. (2008). Postanova vid 17 veresnia 2008 r. N 842. Kyiv. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/842-2008-%D0%BF#Text [in Ukrainian].

Tkachuk, I. I. (2017). Profesiina oriientatsiia v suchasnii shkoli: krashchi metodychni rozrobky praktychnykh psykholohiv i sotsialnykh pedahohiv malokomplektnykh zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv, navchalno-vykhovnykh ob’iednan, navchalno-vykhovnykh kompleksiv: metod. rekom. [Professional orientation in the contemporary school: the best methodical developments of practical psychologists and social pedagogues of incomplete general educational institutions, educational associations, educational complexes : methodical recommendations]. Kyiv: UNMTs praktychnoi psykholohii i sotsialnoi roboty [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-05-20

Як цитувати

Flyarkovska, O. (2021). ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНИЙ АСПЕКТ ПРОФОРІЄНТАЦІЙНОЇ РОБОТИ У ЗАКЛАДІ ОСВІТИ. Психологія і особистість, (1), 255–269. https://doi.org/10.33989/2226-4078.2021.1.227573

Номер

Розділ

АКМЕОЛОГІЧНА КУЛЬТУРА ОСОБИСТОСТІ ЯК СУБ’ЄКТА ПРАЦІ ТА СПІЛКУВАННЯ