Концептуальні засади розробки комплексної програми розвитку професійної креативності майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів

Автор(и)

  • O. Donchenko

DOI:

https://doi.org/10.33989/2226-4078.2017.2.163712

Ключові слова:

дошкільний навчальний заклад, вихователь, професійна креативність, концептуальні засади, наукові підходи професійно-педагогічної підготовки, педагогічні умови

Анотація

Стаття присвячена окресленню концептуальних засад, що визначають зміст комплексної програми розвитку професійної креативності майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів. Автор доводить необхідність урахування сучасних наукових підходів професійно-педагогічної підготовки: інтегративного, компетент-нісного, особистісно-орієнтованого, культурологічного, суб’єктного та задачного; створення низки педагогічних умов: встановлення сприятливих взаємин викладача та студента, постановки перед студентами педагогічних цілей, досягнення яких потребує максимального вияву творчості, створення емоційного клімату освітнього процесу; використання психологічних механізмів творчого процесу та розвитку креативності: аналізу через синтез, взаємодії інтуїтивного та логічного, асоціативного, рефлексивного, самооцінки та саморегуляції.

Посилання

Bondar M. I., Bondar T. A Osoblyvosti sotsialnoho partnerstva u vidnosynakh ''vykladach-student''. Audytorna robota vykladacha i studenta: dosvid i napriamy vdoskonalennia : zb. materialiv nauk.-metod. konf. 21 liut. 2012 r. : u 2 t. K. : KNEU, 2012. T. 1. S. 537-541.

Havrysh N., Polovina O., Barna Kh. ''Oserdechennia'' zmistu profesiinoi pidhotovky yak chynnyk osobystisno-profesiinoho zrostannia maibutnikh pedahohiv doshkilnoi osvity. Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology. 2016. No. IV (45). S. 42-45.

Gretsov A. G. Trening kreativnosti dlya starsheklassnikov i studentov. SPb. : Piter, 2008. 208 s.

Dubaseniuk O., Vozniuk O. Kontseptualni pidkhody do profesiino-pedahohichnoi pidhotovky suchasnoho pedahoha. Zhytomyr : Vyd-vo ZhDU im. I. Franka, 2011. 114 s.

Kaloshina I. P. Struktura i mekhanizmy tvorcheskoi deyatel'nosti (normativnyi podkhod). M. : Mosk. un-ta, 983. 168 s.

Karakatsanis T. V. Rozvytok kreatyvnosti maibutnikh uchyteliv pochatkovykh klasiv u pedahohichnykh koledzhakh Velykoi Brytanii : avtoref. dys. na zdobuttia nauk stupenia kand. ped. nauk : spets. 13.00.04 ''Teoriia ta metodyka profesiinoi osvity''. Zaporizhzhia, 2014. 20 s.

Kompetentnisnyi pidkhid u suchasnii osviti: svitovyi dosvid ta ukrainski perspektyvy. Biblioteka z osvitnoi polityky / [pid zah. red. O. V. Ovcharuk]. K. : K.I.S., 2004.112 s.

Muzyka O. Dialohichnist i spivtvorchist u pedahohichnomu protsesi yak chynnyk formuvannia tvorchoi osobystosti khudozhnyka-pedahoha v systemi vyshchoi osvity. Problemy pidhotovky suchasnoho vchytelia : zb. nauk. prats Umanskoho derzhavnoho universytetu imeni Pavla Tychyny 2015. No. 12. S. 66.

Nilova S. V. Sotvorchestvo v obrazovatel'nom protsesse universiteta : dis. ... kand. ped. nauk : 13.00.01. Ivanovo, 1999. 246 s.

Pidhotovka maibutnikh vykhovateliv do roboty z ditmy doshkilnoho viku: kompetentisnyi pidkhid : monohrafiia / [za zah. red.: H. V. Bielienkoi, O. A. Polovinoi]. Uman : Sochinskyi, 2015. 208 s.

Puzep L. G. Psikhologicheskie mekhanizmy razvitiya kreativnosti lichnosti : dissertatsiya ... kandidata psikhologicheskikh nauk : 19.00.01. Omsk, 2006.180 s.

Yakimanskaya I. S. Tekhnologiya lichnostno-orientirovannogo obrazovaniya. M. : Sentyabr', 2000. 176 s.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

АКМЕОЛОГІЧНА КУЛЬТУРА ОСОБИСТОСТІ ЯК СУБ’ЄКТА ПРАЦІ ТА СПІЛКУВАННЯ