Психологічні особливості самоактуалізації студентів з різним рівнем професійної спрямованості

Автор(и)

  • A. Kharchenko

DOI:

https://doi.org/10.33989/2226-4078.2016.1.162601

Ключові слова:

особистість майбутнього фахівця, самоактуалізація, заочна форма навчання, професійна спрямованість, смисложиттєві орієнтації

Анотація

У статті викладені результати емпіричного дослідження, що висвітлюють особливості самоактуалізації студентів з різною професійною спрямованістю, які обрали заочну форму навчання у виші. Вибірка включала студентів психолого-педагогічного факультету. Встановлено, що у студентів з різним рівнем професійної спрямованості існують відмінності у показниках таких психологічних конструктів самоактуалізації, як «компетентність у часі», «опора на себе», «ціннісні орієнтації», «смисложиттєві орієнтації», «гнучкість поведінки», «сензитивність», «спонтанність», «самоповага», «самоприйняття», «уявлення про природу людини», «синергійність», «прийняття агресії в собі», «контактність», «пізнавальні потреби» і «креативність».

Посилання

Huseinova N.O. Doslidzhennia yavyshcha samoaktualizatsii u psykholohichnomu dyskursi. Naukovyi visnyk Khersonskoho derzhavnoho universytetu. Seriia : Psykholohichni nauky. 2014. Vyp.1, t.1. S. 25–30.

Zakon Ukrainy “Pro vyshchu osvitu” vid 01.07.2014 r. URL: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/1556- 18

Markelov V.I. Vzaimosviaz pokazatelei samoaktualizatcii i individno-lichnostnykh svoistv u studentov : avtoref. dis. na soiskanie uchen. step. kand. psikhol. nauk : spetc. 19.00.01 “Obshchaia psikhologiia, psikhologiia lichnosti, istoriia psikhologii”. Moskva, 2013. 23 s.

Markelov V.I., Karashchan V.A. Kreativnost kak faktor samoaktualizatcii spetcialista. Psikhologiia i sotcialnaia rabota: diskussiia pokolenii / red. E.A. Sigida. M., 2011. S. 160–173.

Mikhitariantc A.A. Psikhologicheskie osobennosti razvitiia samoaktualizatcii lichnosti menedzherov na etape vuzovskoi podgotovki : avtoref. dis. na soiskanie uchen. step. kand. psikhol. nauk : spetc. 19.00.07 “Pedagogicheskaia psikhologiia”. Piatigorsk, 2012. 23 s.

Fazliakhmetova E.I. Cravnitelnyi analiz gendernykh osobennostei samoaktualizatcii lichnosti v professiiakh gumanitarnogo i tekhnicheskogo profilia. Vestnik TGU. 2009. Vyp. 8(76). S. 272–277.

Fedina L.V., Soloveva E.A., Kukhterina G.V. Vzaimosviaz samoaktualizatcii i professionalnoi napravlennosti budushchego pedagoga. Vestnik Adygeiskogo gosudarstvennogo universiteta. Seriia 3 : Pedagogika i psikhologiia. 2014. Vyp. No. 4 (146). S. 70–75.

Iashchenko E.F. Osobennosti samoaktualizatcii studentov s raznoi professionalnoi napravlennostiu. Psikhologicheskii zhurnal. 2006. No. 3. S. 31–41.

Номер

Розділ

ОСОБИСТІСНО ОРІЄНТОВАНИЙ ПІДХІД У ПРАКТИЧНІЙ ПСИХОЛОГІЇ