Настанови щодо професійного майбутнього як компонент кар’єрного рішення студентів технічних спеціальностей

Автор(и)

  • I. Shtuchenko

DOI:

https://doi.org/10.33989/2226-4078.2016.1.162571

Ключові слова:

настанова, професійна настанова, кар’єрна спрямованість, кар’єрне рішення

Анотація

У даній статті розглянуто основні підходи у вітчизняній та зарубіжній літературі, пов’язані з проблемою психологічної детермінації формування кар’єрної спрямованості та впливу професійних настанов на кар’єрне рішення. Визначено провідні типи кар’єрної спрямованості: горизонтальний, вертикальний, мішаний тип (суміщення горизонтального та вертикального), горизонтальний тип з творчим компонентом на зразок хобі. Наведено результати дослідження характеристик професійних настанов у студентів технічних ВНЗ у період навчання у кожній групі досліджуваних. Виявлено особливості характеристик професійних настанов у групах досліджуваних з різною кар’єрною спрямованістю та їхній вплив на формування кар’єрного рішення.

Посилання

Akopov G.V. Sotcialnaia psikhologiia obrazovaniia. M.: MPSI Izd-vo Flinta, 2000. 296 s.

Akopov G.V. Diagnostika professionalnogo soznaniia (uchebno- professionalnye ustanovki). Metodicheskaia razrabotka. Samara : Izd-vo SGPU, 2004. 44 s.

Andreeva G.M., Bogomolova N.N., Petrovskaia L.A. Zarubezhnaia sotcialnaia psikhologiia XX stoletiia: Teoreticheskie podkhody: uchebnoe posobie dlia vuzov. M. : Aspekt Press, 2001. 288 s.

Asmolov A.G., Kovalchuk M.A. O sootnoshenii poniatiia ustanovki v obshchei i sotcialnoi psikhologii. Teoreticheskie i metodologicheskie problemy sotcialnoi psikhologii. M., 1977.

Varfolomeeva T.P. Dinamika uchebno-professionalnykh ustanovok studentov-psikhologov v protcesse professionalnoi podgotovki v vuze: avtoref. dis. … kand. psikhol. nauk: 19.00.05. Samara, 2004. 22 s.

Kondakov I.M. Diagnostika professionalnykh ustanovok podrostkov. Voprosy psikhologii. 1997. No. 2. S. 122–130.

Krasnoriadtceva O.M. Formirovanie professionalnogo obraza mira kak spetcialnaia zadacha vysshego obrazovaniia. Problemy obrazovaniia v Kazakhstane. 1993. No. 3. S. 15–16.

Kudriavtcev T.V., Shegurova V.Iu. Psikhologicheskii analiz dinamiki professionalnogo samoopredeleniia lichnosti. Voprosy psikhologii. 1983. No. 2. S. 51–60.

Levitan K.M. Lichnost pedagoga: stanovlenie i razvitie. Saratov : Izd-vo Saratov. un-ta, 1990. 169 s.

Markova A.K. Psikhologiia professionalizma. M., 1996. 308 s.

Matina G.O. Professionalnye ustanovki v deiatelnosti pedagogov. SPb. : AKD, 1999. 156 s.

Nadiraishvili L.A. Poniatie ustanovki v obshchei i sotcialnoi psikhologii. Tbilisi, 1974. 140 c.

Rubinshtein S.L. Osnovy obshchei psikhologii. SPb. : Piter, 2007. 713 s.

Uznadze D.N. Teoriia ustanovki. M.: Izd-vo Institut prakticheskoi psikhologii ; Voronezh : NPO MODEK, 1998. 448 s.

Uznadze D.N. Eksperimentalnye osnovy issledovaniia ustanovki. Psikhologicheskie issledovaniia. M., 1966. S. 44–50.

Fransella F., Bannister D.F. Novyi metod issledovaniia lichnosti: Rukovodstvo po repertuarnym lichnostnym metodikam. M. : Progress, 1987. 236 s.

Sheptenko O.B. Sistemnaia determinatciia professionalnykh ustanovok v realnoi zhiznedeiatelnosti : avtoref. dis. na zdobuttia nauk. stupenia kand. psikh. nauk: spetc. 19.00.01 «Obshchaia psikhologiia, istoriia psikhologii». Barnaul, 1998. 20 s.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНІ ТА ПРИКЛАДНІ ДОСЛІДЖЕННЯ